Решение вопроса о привлечении к административной ответственности не требует выяснения сведений о регистрационном номере учетной карточки налогоплательщика.
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ
Інформаційний лист
15 травня 2013 року м.Київ №101-739/0/4-13
Про деякі питання зазначення реєстраційного номера облікової картки платника податків у постановах по справах про адміністративне правопорушення
У Вищому спеціалізованому суді з розгляду цивільних і кримінальних справ розглянуто звернення щодо проблем виконання судових рішень державними виконавцями в разі відсутності в постановах по справі про адміністративне правопорушення реєстраційного номера облікової картки платника податків та з метою недопущення неоднакового та/або неправильного тлумачення норм права повідомляємо наступне.
Судова палата в кримінальних справах ВСС на виконання положень ст.21 закону «Про засади запобігання і протидії корупції», положення «Про Єдиний Державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення», затвердженого наказом Міністерства юстиції від 11.01.2012 №39/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 11 січня 2012 року за №28/20341, Порядку надсилання електронних копій судових рішень щодо осіб, які вчинили корупційні правопорушення, затвердженого спільним наказом Державної судової адміністрації та Міністерства юстиції від 26.01.2012 №12/152/5, а також у зв’язку зі зверненням Міністерства юстиції від 28.02.2012 №11/17/760 (вх. №935/0/1-12 від 5.03.2012) довела до відома суддів місцевих та апеляційних судів про необхідність включення до судових рішень у справах, що стосуються корупційних правопорушень, інформації про паспортні дані, місце народження та проживання, дату народження осіб, стосовно яких постановляються відповідні рішення, а також у справах про адміністративні корупційні правопорушення, окрім наведеної інформації, — реєстраційний номер облікової картки платника податків.
Щодо підстав та порядку зазначення реєстраційного номера облікової картки платника податків в інших категоріях справ про адміністративні правопорушення слід звернути увагу на наступне.
Згідно із пп.«ґ») п.3.3 розд.ІІІ Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції від 2.04.2012 №512/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 2 квітня 2012 року за №489/20802, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія і номер паспорта можуть не зазначатися в постановах у справах про адміністративні правопорушення, які виносяться на місці вчинення правопорушення або без участі особи.
В інших випадках орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення згідно з ст.278 кодексу про адміністративні правопорушення) повинен з’ясувати, у тому числі: чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; чи витребувано необхідні додаткові матеріали тощо.
Порядок та підстави повернення протоколу про адміністративне правопорушення у КпАП прямо не визначено. Відповідно до ст.256 КпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються:
дата й місце його складення, посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення);
місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення;
прізвища, адреси свідків, потерпілих, якщо вони є;
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Тобто нормами КпАП не визначено склад відомостей про особу та не встановлено обов’язок зазначати у протоколі відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків. Також відповідно до ст.280 КпАП такі відомості не віднесено до обставин, що підлягають з’ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення.
Аналіз норм згаданого кодексу дозволяє дійти висновку про те, що зазначення даних реєстраційного номера облікової картки платника податків у протоколі про адміністративне правопорушення не вимагається, а тому справу про адміністративне правопорушення слід розглядати суду й у разі відсутності таких відомостей у протоколі.
Тому відсутність у протоколі про адміністративне правопорушення та інших матеріалах справи відомостей про реєстраційний номер облікової картки платника податків не може бути підставою для його повернення для належного оформлення уповноваженими особами, оскільки вирішення питання про притягнення до адміністративної відповідальності не потребує з’ясування відомостей щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Крім того, інформуємо, що у зв’язку із неоднозначністю законодавчого регулювання питань, пов’язаних із визначенням суб’єкта, зобов’язаного зазначати у своєму процесуальному документі реєстраційний номер облікової картки платника податків особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ВСС під час підготовки пропозицій до парламентських слухань на тему: «Про стан виконання судових рішень в Україні», проведення яких заплановано на 22 травня 2013 року, направив звернення до Міністра юстиції О.Лавриновича та голови Комітету ВР з питань правової політики В.Писаренка від 18.04.2013 №2-625/0/4-13, у якому акцентовано увагу на необхідності вдосконалення нормативно-правового регулювання для досягнення належного виконання постанов у справах про адміністративні правопорушення.
Материалы по теме
Комментарии
К статье не оставили пока что ни одного комментария. Напишите свой — и будете первым!