Подані НАЗК на державну реєстрацію порядки не містять жодних строків початку чи завершення перевірок декларацій та не визначають поняття моніторингу. Це унеможливлює в подальшому притягнення порушників до кримінальної відповідальності.
Як повідомляє прес-служба Мін'юсту, про це заявила перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова, передає видання «Закон і Бізнес».
За її словами, порядок реєстрації нормативно-правових актів єдиний для всіх органів державної влади. Цей порядок дає можливість підготувати якісні документи, які унеможливлять перебирання органами на себе більших повноважень, ніж передбачено законом, обмеження прав і свобод громадян та інших порушень чинного законодавства.
Вона також звернула увагу на те, що з наступного року порядок щодо повної перевірки декларацій стосуватиметься понад 800 тисяч громадян – державних службовців, представників місцевої влади, працівників бюджетної сфери. Тому даний документ має бути прописаний так, щоб не створити зайвих проблем.
«Що стосується моніторингу способу життя, ми хочемо зазначити, що в ньому взагалі не роз’яснюється, що це за моніторинг і як він буде проходити. На сьогодні ці порядки не містять жодних строків початку чи завершення таких перевірок. Це унеможливлює в подальшому притягнення порушників до кримінальної відповідальності», — додала Наталія Севостьянова.
Заступник Міністра юстиції Сергій Петухов у свою чергу зауважив, що відповідно до тексту розроблених порядків, НАЗК має отримати абсолютно дискреційні повноваження, які нічим не обмежені і не регульовані.
«З нашої точки зору, це може призвести до порушення прав людини і зловживань. Відповідно такий підхід створює корупційні ризики. Саме тому ми повернули на доопрацювання ці порядки», — наголосив він.
За його словами, порядок містить усього дві сторінки, які визначатимуть, яким чином будуть проводитися перевірки 800 тисяч людей з можливим звинуваченням їх у корупції, у безпідставному збагаченні та, відповідно, притягненні до адміністративної і, навіть, кримінальної відповідальності.
«Затвердження такого порядку – це створення "інквізиції" в Україні, де сотні інквізиторів, так званих уповноважених осіб, можуть таємно по всій країні збирати інформацію протягом необмеженого терміну і потім притягати людей до відповідальності. Така уповноважена особа складає одноосібно висновок за результатами моніторингу, де встановлюється невідповідність способу життя чиновника, з поясненнями у довільній формі. І цей «папірець» даватиме право розпочати кримінальну справу проти людини, чи публічно оголосити, що вона є корупціонером», — заявив заступник Міністра юстиції.
Він також додав, що надіслані представниками НАЗК порядки не сприяють правовій визначеності. Вони надають повноваження без деталізації змісту рішень, порядку проведення перевірок, забезпечення права особи ознайомитися з перевіркою відносно неї, чіткого порядку оскарження.
«Ми прийняли рішення опублікувати наші висновки, щоб будь-яка особа могла з ними ознайомитися і зробити для себе висновки. Сподіваємося, у агентстві зроблять аналогічний крок стосовно текстів порядків», — зазначив Сергій Петухов.
Матеріали за темою
Як декларувати підприємницьку діяльність ФОП
21.03.2024
Як декларувати ОВДП та операції з ними
19.03.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!