Територіальні управління Державної судової адміністрації як розпорядники бюджетних коштів не мали правових підстав для перерахунку та виплати зарплати працівників апарату суду поза межами видатків держбюджету на оплату праці таких працівників у розмірах інших, ніж встановлено Кабміном.
Як повідомили "ЗіБ" в ДСАУ, до таких висновкій дійшов Верховнй Суд України в процесі розгляду справ за позовами працівників апарату судів до територіальних управлінь Державної судової адміністрації України про проведення перерахунку заробітної плати.
Зокрема, за результатами розгляду ВСУ прийнято постанови в справах:
№ 820/4648/15 від 12.07.2016 http://reyestr.court.gov.ua/Review/58986558
№ 820/4653/15 від 13.07.2016 http://reyestr.court.gov.ua/Review/58986554
№ 818/3372/15від 13.07.2016 http://reyestr.court.gov.ua/Review/58986562#
Вирішуючи питання про усунення розбіжностей у застосуванні касаційним судом норм матеріального права, колегія суддів Судової палати в адміністративних справах ВСУ виходила з наступного.
Оплата праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законодавчих та інших нормативних актів України в межах бюджетних асигнувань. Обсяги витрат на оплату праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом (стаття 13 Закону "Про оплату праці").
З 1 січня 2015 р. п. 9 Прикінцевих положень Закону "Про Державний бюджет України на 2015 рік" визначено, що норми і положення, зокрема, ч.1 статті 144 Закону "Про судоустрій і статус суддів" застосовуються в порядку та розмірах, встановлених Кабміном, виходячи з наявних фінансових ресурсів держбюджету. З 13 березня 2015 р. було установлено, що норми і положення Закону "Про судоустрій і статус суддів" застосовуються в порядку та розмірах, встановлених КМУ, виходячи з наявних фінансових ресурсів держбюджету.
На час виникнення спірних відносин схема посадових окладів працівників апарату суду була закріплена постановою Кабміну від 09.03.2006 №268, зокрема додатком 47, який залишався незмінним до 9 вересня 2015 року.
На виконання абзц. 2 пп. 1 п. 13 розділу XIII Закону "Про прокуратуру" та пп. 2 п. 13 Перехідних положень Закону "Про забезпечення права на справедливий суд" Кабмін мав привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цими законами у тримісячний строк шляхом внесення змін до закону про державний бюджет та постанови від 09.03.2006 № 268.
Відповідно до ч.1 статті 51 Бюджетного кодексу керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників, військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату (грошове забезпечення), включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду заробітної плати (грошового забезпечення), затвердженого для бюджетних установ у кошторисах.
Ні у 2014, ні у 2015 роках до закону про державний бюджет не вносилися зміни, і фонд оплати праці для працівників судової системи не збільшувався. У держбюджеті України у 2014-2015 роках були відсутні кошти для виплати посадових окладів у встановлених законом розмірах.
Ураховуючи наведене, оскільки з 26 жовтня 2014 року по 9 вересня 2015 року Кабміном зміни до постанови від 09.03.2006 № 268 щодо розмірів окладів працівників апарату суду не внесено, а законами "Про Державний бюджет України на 2014 рік" та "Про Державний бюджет України на 2015 рік" видатки на реалізацію положень зазначених законів не передбачено, територіальніуправління ДСА України як розпорядники бюджетних коштів не мали правових підстав для перерахунку та виплати заробітної плати працівників апарату суду поза межами видатків державного бюджету на оплату праці таких працівників у розмірах інших, ніж встановлено Кабінетом Міністрів України.
ДСАУ обіціяє, що вживатиме всіх можливих заходів для захисту прав працівників апаратів судів у частині їх фінансового забезпечення, та працюватиме в напрямку підвищення рівня зарплати таких працівників.
Середній розмір заробітної плати працівників апаратів судів до кінця 2016 року буде збережено в розмірі, досягнутому за перше півріччя поточного року.
Матеріали за темою
Коментарі
Можливо деякі судді ВСУ забули, що Кнституція України та Закони України мають вищу юридичну силу ніж будь-яка постанова Кабінету мінісстрів. ЗУ "Про судоустрій..." містить норми щодо зарплат…
Це проблеми ДСА, а не працівників суду. Нехай ДСА в регресному порядку стягує з кабміну))) Працівник погодився працювати за зарплату, яка була встановлена законом, а потім йому кажуть, після виконаної…
Доведеться звертатись до Європейського суду, як практика показує ВС не остання інстанція і рішення ВС не завжди Правові. Позови до Європейського суду породив ВС. Я після такого правосуддя гидую, що пр…
такая правовая позиция, завтра другая, практика у нас нестабильная, всё еще может измениться, вон посмотрите дела по подсудности земельных споров )))
"Побіться! І поборити!" Не здавайтесь! А якщо, по логіці ВСУ, подати позов до КМУ, бездіяльність якого фактично констатована судовими рішення ВСУ, про визнання бездіяльності КМУ протиправною…
Первыми жертвами подобной правовой позиции станут эти же судьи после ухода в оставку, когда при наличии норм закона о высокой пенсии в законе о судоустройстве и статусе судей Кабмин через продавленны…
Те, кто в итоге станет судьей из работников аппарата суда вряд ли заморачиваются из-за этих 30-40 тысяч. Новые судейские места опять забиваются за деньги, и никак иначе
Фактически Верховный Суд постановил, что Кабмин может не выполнять требования закона по своему желанию. Возникает резонный вопрос: а действительно ли Украина правовое государство? И могут ли надеяться…
Лицемеры! И снова ссылаются на неконституционные нормы Бюджета.
Сподіваємось, що майбутні судді з працівників апарату суду, запам'ятають ці прізвища суддів на майбутнє, на випадок якщо вони звертатимуться з позовами до ПФУ щодо перерахунку пенсії, утримання відпов…