
Фото: Pexels
Компанія намагалася застосувати нульову ставку податку на дивіденди для нерезидента, посилаючись на договір із попереднім власником корпоративних прав. Чому суд визнав донарахування 42,99 млн грн законним?
Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на Державну податкову службу.
Верховний Суд підтримав позицію ДПС щодо донарахування 42,99 млн грн податкових зобов'язань у справі про оподаткування дивідендів, виплачених компанії — резиденту Нідерландів.
Під час перевірки ДПС встановила, що платник податків застосував нульову ставку до дивідендів, виплачених компанії — резиденту Нідерландів, вважаючи підставою для цього придбання нерезидентом корпоративних прав у 2015 році — нібито інвестицію в капітал товариства відповідно до Конвенції між Україною та Королівством Нідерландів про уникнення подвійного оподаткування.
Водночас ішлося про придбання вже існуючих корпоративних прав у попереднього власника, а не про внесення коштів безпосередньо до капіталу компанії, яка надалі виплачувала дивіденди. У зв'язку з цим контролюючий орган збільшив суму грошового зобов'язання з податку на доходи нерезидента на 42,99 млн грн, з яких 34,39 млн грн — основний платіж та 8,60 млн грн — штрафні санкції.
Розглядаючи справу, колегія суддів Касаційного адміністративного суду звернула увагу, що для застосування нульової ставки відповідно до підпункту «і» пункту 3 статті 10 Конвенції недостатньо лише факту придбання корпоративних прав.
Конвенція передбачає сукупність умов. Зокрема, компанія — резидент Нідерландів має володіти щонайменше 50 відсотками капіталу компанії, яка виплачує дивіденди, а інвестиція в розмірі не менше 300 тис. доларів має бути внесена в капітал саме цієї компанії.
Суд також зазначив, що хоча законодавство України відносить придбання корпоративних прав до інвестиційних операцій, у цій справі вирішальним є положення міжнародного договору, яке встановлює спеціальну вимогу щодо внесення інвестиції саме до капіталу компанії, яка виплачує дивіденди.
Верховний Суд погодився з доводами ДПС та скасував рішення судів попередніх інстанцій, які прирівняли договір купівлі-продажу (відступлення) корпоративних прав до інвестиції в капітал.
З текстом постанови Верховного Суду можна ознайомитися в Єдиному державному реєстрі судових рішень.