Закон і Бізнес


ЄС готовий відкласти заборону на продаж авто з ДВС, але з умовою


В ЄС передумали повністю відмовитися від продажу автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння через 10 років.

17.12.2025 16:43
326

Єврокомісія пом’якшила свій план переходу на чистіші автомобільні двигуни в найближче десятиліття. Про це просив автопром, стверджуючи, що жорсткий дедлайн зруйнує галузь.


Згідно з інформацією, розміщеною на сайті Єврокомісії, вона готова пом’якшити кліматичні вимоги до автопрому та відмовитися від фактичної заборони на продаж нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року, пише «Закон і Бізнес».

Замість принципу про нульові викиди галузі Брюссель пропонує встановити мету скорочення викидів на 90% порівняно з рівнем 2021 року. В оприлюдненому документі Єврокомісія уточнює, що 10% викидів СО2, що залишилися, виробники автомобілів повинні компенсувати за рахунок використання низьковуглецевої сталі, виробленої в ЄС, або за рахунок електричного та біопалива.

Водночас влада ЄС обіцяє заохочувати випуск повністю електричних та водневих автомобілів. Їхні виробники зможуть отримувати «суперкредити» на вигідних умовах, зазначає Euronews.

Незважаючи на окремі заклики зберегти заборону та більше інвестувати в електрифікацію, більшість компаній просили ЄС проявити гнучкість, оскільки в умовах жорстких обмежень побоювалися програти конкурентам із Китаю та США.

Представники автопрому стверджують, що борються із високими цінами на енергоносії, нестачею комплектуючих, включаючи акумулятори, та недостатнім споживчим попитом на електромобілі. На тлі таких складнощів німецький автогігант Volkswagen, як очікується, припинить виробництво автомобілів на заводі у Дрездені, що стане першим випадком закриття виробництва у Німеччині за майже 90-річну історію компанії.

За збереження правила нульового викиду з 2035 року виступали Франція та Іспанія, але із застереженням, що ЄС підтримає їхнє внутрішнє виробництво.

Пом’якшення вимог було по-різному оцінено в ЄС. Так, одні вітали рішення ЄС, уточнивши, що технологічна та кліматична нейтральність «сумісні та мають бути примирені». Автовиробники наголошували, що інвестували сотні мільярдів євро та вивели на ринок понад 300 електрифікованих моделей.

Водночас критики зазначили, що таке рішення створить ще більшу невизначеність для інвесторів, яка «так необхідна виробникам батарей, автопрому та постачальникам зарядних мереж».

Екологічні організації, орієнтовані на електромобілі, також розкритикували пропозиції Єврокомісії, назвавши його найбільшим відкатом від «зеленого» курсу останніми роками, тоді як Китай прискорює перехід нові технології.

Попереду — розгляд пропозиції щодо скасування заборони на ДВС у Європарламенті та Єврораді.

Закон і Бізнес