Закон і Бізнес


Чи відмовиться Європа через 10 років від автомобілів із ДВЗ, скаже ЄК


Щонайменше 7 країн-членів ЄС – Болгарія, Чехія, Німеччина, Угорщина, Італія, Польща та Словаччина – закликають Єврокомісію не поспішати з переходом на електромобілі.

09.12.2025 16:12
136

ЄС оприлюднить новий план скорочення викидів в автоіндустрії, який, мабуть, послабить повну заборону на продаж машин з ДВЗ. Але прокатні компанії можуть зіткнутися з жорсткішими квотами на електромобілі.


Заява Єврокомісії, яка очікується 10 грудня, може призвести до значних змін у запропонованому нею плані поступової відмови від двигунів внутрішнього згоряння до 2035 року. Але її можуть і відкласти на місяць, пише «Закон і Бізнес».

В останні тижні в ЗМІ з’явилося безліч публікацій, згідно з якими Єврокомісія планує до 2030 року домогтися того, щоб усі службові, а також автомобілі, що перебувають у лізингу та використовувані для прокату, були тільки електричними. При цьому планується суттєво послабити раніше обіцяну ширшу заборону на ДВЗ з 2035 року та допустити альтернативи електромобілям.

Глава однієї великої компанії з прокату автомобілів повідомив DW, що, виходячи з результатів переговорів з ЄС, у галузі очікують від Брюсселя пропозиції запровадити суворі квоти на електромобілі для операторів автопарків. За його словами, переговори показали, що до 2030 року фірми з прокату та лізингу автомобілів, а також компанії, які використовують службові машини, можуть зіткнутися з квотами на рівні до 90% і вище.

Ще в 2022 році 27 країн-членів ЄС досягли угоди про фактичну заборону продажу нових автомобілів з ДВЗ, домовившись припинити їхню реєстрацію до 2035 року. Ціль полягала в тому, щоб знизити високий рівень викидів СО2 автомобільним сектором у рамках стратегії Євросоюзу щодо досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року. Проте в останні роки європейські автоконцерни стикаються з низкою серйозних проблем, борючись з технологічними викликами, пов’язаними з переходом на електротягу, а також із конкуренцією, що різко посилилася, з боку Китаю.

Канцлер ФРН Фрідріх Мерц закликав ЄС пом’якшити перехід до заявлених цілей. Він звернувся до Брюсселя з проханням про надання винятків для різних технологій, включаючи плагін-гібриди (акумулятор може заряджатися від зовнішньої електромережі), батарейні гібриди (акумулятор об'єднаний з іншим джерелом енергії) і деякі електромобілі зі збільшеним запасом ходу, де акумулятор заряджається бензиновим генератором.

Найбільші автовиробники Європи підтримують пропозицію німецького уряду.

Проте автовиробники, як і раніше, побоюються, що будь-яке пом’якшення заборони ДВЗ з 2035 року буде компенсовано можливими квотами на електромобілі для лізингових та прокатних компаній, які зараз у ЄС складають близько 60% усіх нових реєстрацій машин. Особливо стурбовані фірми з прокату автомобілів.

Кілька фірм з прокату та спільного використання машин, які зробили ставку на електромобілі, зазнали великих збитків через відсутність інтересу до них з боку клієнтів. Компанія Hertz повідомила, що 2024 закінчила зі збитками в розмірі 2,49 млрд євро.

Проблеми з інфраструктурою зарядних станцій та попитом з боку споживачів поширені в Європі, і вони знизили раніше високі очікування щодо того, як швидко європейці перейдуть на електрокари. Хоча з 2017-го до 2023 року кількість реєстрацій нових електромобілів у ЄС різко зросла, у 2024 році спостерігався спад. Очікується, що у 2025 році лише 17% нових зареєстрованих автомобілів будуть повністю електричними.

Закон і Бізнес