Аби не пропустити новини судової практики, підпишіться на Телеграм-канал «ЗіБ». Для цього натисність на зображення.
Кандидат на посаду судді може бути призначений суддею лише того суду, про який ідеться в рекомендації Вищої кваліфікаційної комісії суддів та поданні Вищої ради правосуддя.
На цьому наголосила Велика палата Верховного Суду, залишаючи без змін постанову Касаційного адміністративного суду у справі №9901/374/21, інформує «Закон і Бізнес».
У цій справі кандидат на посаду судді просила, зокрема, визнати протиправною бездіяльність глави держави щодо невидання указу про призначення її на посаду судді Окружного адміністративного суду м.Києва. Адже рішенням ВККС від 1.10.2019 №685/дс-19 її рекомендовано для призначення на посаду судді ОАСК, на підставі якого ВРП рішенням від 20.07.2021 №1606/0/15-21 направила Президенту відповідне подання.
Згодом позивач подала клопотання про уточнення способу захисту та просила зобов’язати відповідача видати указ про призначення її на посаду судді Київського міського окружного адміністративного суду у зв’язку з ліквідацією ОАСК.
КАС позов задовольнив частково, визнавши протиправною бездіяльність Президента та зобов’язавши главу держави видати указ про призначення кандидата на посаду судді ОАСК.
Своєю чергою, ВП ВС зауважила, що, виконавши всі покладені на позивача обов’язки під час проходження процедур для зайняття посади судді, вона мала законне очікування щодо своєчасного видання Президентом відповідного указу. Проте через триваючу бездіяльність відповідача змушена більш як 4 роки перебувати у невизначеному стані в очікуванні вирішення питання професійної кар’єри.
Ураховуючи конституційно визначений обов’язок участі Президента у формуванні судової влади, а також суспільне значення належного формування цієї влади, з огляду на вимоги ч.2 ст.9 КАС ВП ВС констатувала, що суд першої інстанції правильно визначив спосіб захисту прав позивачки.
Натомість, були визнані непереконливими доводи апеляційної скарги відповідача про те, що суд мав би відмовити в позові, оскільки призначення кандидата суддею ОАСК суперечитиме закону «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» №2825-IX та стст.52, 80 закону №1402-VIII.
Як зауважила ВП ВС, процедура ліквідації зазначеного суду триває, а судді, які перебувають у його штаті, мають право бути без конкурсу переведеними до іншого суду. Відповідно таким правом у разі видання відповідного указу Президентом буде наділена і позивач.