Закон і Бізнес


Берлін хоче позбутися автомобілів хоча б частково


.

09.09.2025 17:44
653

Все ж таки місто за своєю суттю це простір, де живуть люди, а не частина автотраси. Тому центр Берліна, в якому мешкають близько півтора мільйона людей, наступного року може залишитися без машин.


Громадський рух Berlin Autofrei збирає підписи, щоб провести з цього приводу референдум. Якщо вдасться зібрати 175 тисяч, то голосування відбудеться наступного року, пише «Закон і Бізнес».

Визнаючи радикальність цього рішення, активісти водночас упевнені, що від заборони машин берлінці лише виграють. Як йдеться на сайті Berlin Autofrei, в результаті вулиці стануть безпечними, зручними для життя, тихими та сприятливими для здоров’я і навколишнього середовища.

По вулицях, які підпадуть під автомобільну заборону, пересуватися можна буде лише велосипедом (вони вже зараз дуже поширені в місті), пішки або громадським транспортом.

Звичайно, із правила будуть зроблені винятки. Машини швидкої допомоги, поліції, пожежних служб та доставок товарів до магазинів їздитимуть центром, як і раніше. Заборона не торкнеться і осіб з обмеженою мобільністю, а також городян, яким необхідно перевозити по роботі громіздке будівельне обладнання або великі інструменти.

А ось для електромобілів не буде зроблено жодних поблажок. Як кажуть автори ідеї, ці машини так само займають громадський простір, як і інші транспортні засоби, так само стають винуватцями аварій.

Але для берлінців, які втратять можливість їздити в центр, все ж таки будуть зроблені винятки. Кожен із них зможе приїхати машиною до центральних районів 12 разів на рік. Такої кількості поїздок достатньо, стверджують у Berlin Autofrei, адже автомобіль, по суті, потрібен лише при переїзді чи перевезенні великогабаритних товарів — наприклад, меблів. А придбання продуктів можна перекласти на служби доставки.

Як кажуть активісти, перш ніж центр Берліна буде очищений від особистих транспортних засобів, доведеться багато зробити. А саме — розвинути системи громадського транспорту та запровадити соціальні програми доступного житла. Зокрема, передбачити, щоб у вільний від автомобілів тихий центр не переїхали лише забезпечені берлінці, а незаможним жителям цих районів не довелося б залишати свої квартири через ціни, що різко зростуть.

Активісти з Berlin Autofrei наводять приклад столиці інших європейських держав. У Парижі вже запроваджено заборону на автомобільний рух у кількох центральних районах. Подібні заборони є в Осло та Брюсселі, але там йдеться про невелику кількість вулиць.

Закон і Бізнес