За переміщенням дерев’яної конструкції, що пройшла шлях у 5 км, спостерігали сотні людей, які вишикувалися вздовж дороги.
У північному місті Швеції завершився унікальний проект, який готувався кілька років: будівлю церкви, збудованої в 1912 році, повністю перемістили на інший кінець міста.
Необхідність перевезти 113-річну церкву виникла через загрозу просідання ґрунту, пов’язану з розломами, що утворилися внаслідок більш ніж вікового видобутку залізняку в цих місцях, пише «Закон і Бізнес».
Місто Кіруна розташоване за 145 км на північ від Полярного кола. З моменту будівництва церква є символом і головною пам’яткою шведської крайньої півночі, зазначає Бі-Бі-Сі.
Висота церкви складає 35 м, ширина — 40 м, а вага — 672 т. Колись вона була визнана найкрасивішим будинком Швеції, зведеним до 1950 року.
Підготовка до переїзду зайняла кілька років. Причому найбільшою проблемою була підготовка дороги для провезення такої широкої споруди. Для цього її розширили до 24 м, прибрали ліхтарні стовпи, світлофори, а також міст, який все одно планувалося знести.
Одним із найделікатніших аспектів переїзду було збереження внутрішніх скарбів церкви, які не можна винести і знову занести. Серед іншого йдеться про картину над вівтарем, написану принцом Євгеном (1865—1947), сином короля Швеції Оскара II.
Загроза просідання ґрунту торкнулася багатьох районів Кіруни. До середини 2010-х років багато будівель міста вже було перенесено в безпечніше місце, знесено чи перебудовано. Зокрема, годинникова башта старої ратуші перенесена і тепер знаходиться поряд із новою ратушею.
Перенесення церкви відкладалося наскільки це було можливо. Оскільки фахівці розуміли, що перевозити її можна лише цілком, на відміну багатьох інших будівель, які розбиралися на сегменти.
За шведським законодавством, гірничодобувна діяльність заборонена під населеними районами, і в Кіруні вона не проводилася. Місто зазнає на собі наслідків змін у підземних шарах, що формувалися в безпосередній близькості від нього протягом десятиліть.
Міська влада оцінила проект із переселення людей та перенесення будівель у безпечніші райони Кіруни більш ніж у 10 млрд шведських крон (майже 43 млрд грн.). Ці витрати взяла на себе компанія LKAB, оператор залізниці і найбільший роботодавець Кіруни.