Потрапити до Офісу Генпрокурора поза конкурсними процедурами, як і до усіх інших органів прокуратури, стане неможливим.
Можливість у період воєнного стану призначати та переводити прокурорів без конкурсу створює ризики порушення міжнародних зобов’язань України, оскільки звужує гарантії інституційної незалежності прокурора.
Аби повернути прозорий та чесний відбір в органи державної влади, група нардепів зареєструвала проєкт «Про внесення змін до Закону України «Про прокуратуру» щодо відновлення конкурсів на призначення прокурорів у період дії воєнного стану та підстав звільнення» (№13601), інформує «Закон і Бізнес».
Нардепи пропонують насамперед виключити із розд.XIII «Перехідні положення» закону положення, які дають право призначати прокурором Офісу Генерального прокурора, обласної прокуратури прокурора прокуратури нижчого рівня в порядку переведення без проведення конкурсу, а також особу, яка не обіймала посаду прокурора.
Крім того, із ч.2 ст.41 закону пропонується виключити п.3, згідно з яким повноваження прокурора на адміністративній посаді припиняються у разі ліквідації органу прокуратури, реорганізації, зміни структури або штатної чисельності прокурорів органу прокуратури щодо цієї посади.
Водночас, у ст.60 закону уточняються підстави для звільнення прокурора у разі ліквідації чи реорганізації органу прокуратури або скорочення кількості прокурорів. Зокрема, таке звільнення буде можливим, якщо:
прокурор не подав заяву про переведення до іншого органу прокуратури протягом 15 днів;
в органах прокуратури відсутні вакантні посади, на які може бути здійснено переведення;
прокурор неуспішно пройшов конкурс на переведення до органу прокуратури вищого рівня.
Автори проєкту вважають, що відновлення конкурсів на призначення прокурорів у період дії воєнного стану та уточнення підстав звільнення «сприятиме відновленню відповідності законодавства про прокуратуру Конституції та міжнародним стандартам».