Справа розглядатиметься в Нідерландах, де розташована штаб-квартира Booking com.
Понад 10 тисяч готелів подали груповий позов проти платформи Booking.com. На їхню думку, вона 20 років нав’язувала їм збиткові умови: готелям не дозволялося пропонувати дешевші номери на власних сайтах.
Судовий процес ініціювала Асоціація готелів, ресторанів та кафе Європи (Hotrec). Позов підтримали понад 10000 готелів та 30 національних асоціацій готельєрів, пише «Закон і Бізнес».
Через високий інтерес вона продовжила термін реєстрації для власників готелів, які хочуть приєднатися до позову, — це можна зробити до 29 серпня. Очікується, що це буде один із найбільших судових процесів в історії європейської готельної галузі, зазначає Бі-Бі-Сі.
Політику «найкращої ціни», яка діяла на платформі з 2004 до 2024 року, Суд ЄС визнав порушенням антимонопольного законодавства, після чого Booking.com відмовився від цієї практики. Постанова суду стала підставою для позову з боку готелів, які хочуть отримати відшкодування збитків за 20 років.
Як вважають готельєри, платформа боролася з клієнтами, які використовують Booking.com для пошуку готелю, але потім бронюють безпосередньо через адміністрацію, оминаючи платформу. Тому компанія зобов’язала готелі пропонувати «найкращі ціни» саме на їхній платформі.
Booking.com назвала заяви Hotrec та інших асоціацій готелів «некоректними і такими, що вводять в оману», додавши, що не отримувала «офіційного повідомлення про груповий позов».
На думку компанії, рішення суду не назвало актиконкурентною саму політику «найкращої ціни», а лише вказало, що такі умови підпадають під дію антимонопольного законодавства ЄС та їх вплив має оцінюватись у кожному випадку окремо. Booking.com вважає, що «паритетні умови у минулому сприяли конкурентному ціноутворенню, а не обмежували його». Компанії посилається на дані опитування, згідно з якими 74% готельєрів заявили, що Booking.com зробив їхній бізнес більш прибутковим.
Однак, як зазначила президент готельного підрозділу французької галузевої асоціації Umih Веронік Зігель в інтерв’ю France Inter, отримавши контроль над ринком, Booking збільшив комісію, і це вплинуло на рентабельність готелів. «Зі 100 євро, які платить клієнт, після вирахування комісії Booking готель отримує в кращому разі 75 євро, з яких він повинен платити зарплати співробітникам та інвестувати», — каже вона.
Дослідження Hotrec та Університету прикладних наук та мистецтв Західної Швейцарії засвідчило, що у 2024 році холдинг Booking, материнська компанія сайту, контролював 71% європейського ринку. Вартість корпорації складає $170 млрд.
У червні 2025 року колективний позов проти Booking.com подали Фонд колективних позовів у галузі конкуренції (Consumer Competition Claims Foundation, CCC) та Асоціація споживачів Нідерландів.
На їхню думку, сайт штучно завищував ціни на готелі, через що мільйони мешканців Нідерландів переплачували за проживання. Згадувалися «фальшиві знижки, неповні ціни та штучний дефіцит» — а також те, що готелі, які розміщують свої пропозиції на Booking.com, не могли пропонувати нижчі ціни в інших місцях, унаслідок чого ціни були надто високими. Асоціація споживачів оцінює загальні збитки у сотні мільйонів євро.