Закон і Бізнес


Як діяти платнику, який став жертвою шахрайства


.

29.07.2025 13:59
575

У ДПС звертають увагу на поширений шахрайський механізм: підприємство укладає контракт з нерезидентом, перераховує оплату за товар, однак кошти надходять не постачальнику, а третім особам через втручання в електронну переписку.


Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на ДПС.

У таких випадках ДПС рекомендує:

Негайно зверніться до правоохоронних органів. 

Відкриття кримінального провадження – це перший крок для документального підтвердження шахрайських дій.

Зверніться до суду чи арбітражу щодо примусового стягнення боргу з нерезидента.

Це дозволить зупинити граничні строки розрахунків у сфері ЗЕД та нарахування пені відповідно до закону № 2473 (ч. 7 ст. 13).

Перевірте, чи є можливість отримати сертифікат форс-мажору від ТПП України або уповноваженого органу в країні нерезидента.

Він має містити причинно-наслідковий зв’язок із неможливістю виконання зобов’язань. Це дозволить зупинити строки розрахунків відповідно до закону № 2473 (ч. 6 ст. 13).

Інформуйте податковий орган про ситуацію.

Надішліть у податковий орган за місцем реєстрації пояснення із наданням копій заяв, листування та постанови про відкриття кримінального провадження, сертифікату про форс-мажорні обставини, документи щодо прийняття до розгляду судом, міжнародним комерційним арбітражем позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості.

Фіксуйте все через Електронний кабінет.

Якщо ви подаєте звітність в електронному вигляді, то є підстави для проведення перевірки без окремих паперових заяв.

Важливо: пеню за порушення строків розрахунків у ЗЕД-операціях нараховують лише у випадку, коли відсутні докази форс-мажору або не подано позов про стягнення заборгованості. Рішення приймається за результатами документальної перевірки.

Порада: дійте швидко, фіксуйте документи, комунікуйте з підрозділами ДПС – це допоможе уникнути фінансових наслідків та довести добросовісність платника.

Закон і Бізнес