Аби не пропустити новини судової практики, підписуйтеся на Телеграм-канал «ЗіБ». Для цього натисність на зображення.
Особа повинна подати окрему заяву на призначення допомоги як особі з інвалідністю з дитинства, надати необхідні документи, і лише після цього орган соціального захисту може призначити таку допомогу.
На це звернув увагу Касаційний адміністративний суд, залишаючи без змін попередні рішення у справі №620/15888/23, інформує «Закон і Бізнес».
Позивач у цій справі просив, зокрема, визнати протиправною бездіяльність Управління адресних соціальних допомог щодо неінформування та ненадання роз’яснення законодавства про соціальне забезпечення, як інваліду ІІІ групи з дитинства, про його право на одночасну виплату пенсії у зв’язку з втратою годувальника і державної соціальної допомоги відповідно до закону «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» №2109-III. Відповідно, просив донарахувати такі виплати за період з моменту призначення пенсії по втраті годувальника за померлого батька.
Суд першої інстанції з яким погодився апеляційний суд, в задоволенні вимог відмовив.
Своєю чергою, КАС зазначив, що законом №2109-III передбачено право на одночасне призначення державної соціальної допомоги та пенсії у зв’язку з втратою годувальника. Однак призначення пенсії у зв’язку із втратою годувальника не породжує автоматичного виникнення обов’язку органу соціального захисту призначати допомогу за законом №2109-III без відповідної заяви.
Також касаційний суд зауважив, що відповідно до вимог ст.12 закону №2109-ІІІ виплата державної соціальної допомоги за минулий час здійснюється через неотримання сум з поважних причин.
Натомість незнання законодавства, як і бездіяльність органів соцзахисту, з огляду на рішення судів, що захистили бюджет від виплати допомоги особі з інвалідністю аж за 8 місяців, до таких не відносяться.
Крім цієї справи, в огляд практики КАС за травень 2025 року включені низка інших правових позицій. Зокрема про:
застосування пільгової ставки податку на додану вартість у розмірі 7% під час імпорту марлевої тканини для медичних цілей:
заборону нарахування плати та стягнення заборгованості за споживання житлово-комунальних послуг на тимчасово окупованих територіях у період воєнного стану;
межі дискреційних повноважень органів військової адміністрації в разі надання податкових пільг;
відсутність права роботодавців на апеляційне оскарження судових рішень у спорах про призначення пільгової пенсії;
оголошення конкурсу на посаду керівника комунального підприємства під час воєнного стану.