Необхідність довго очікувати на прийом у лікаря в деяких випадках викликає агресивну поведінку у пацієнтів. Фото: Benjamin Nolte.
Кожен третій співробітник фірм та організацій у Німеччині, що має контакт із клієнтами, піддається на робочому місці вербальним атакам. Лише половина повідомляє про ці випадки по інстанції.
Такими є результати репрезентативного опитування, проведеного інститутом вивчення громадської думки Forsa на замовлення Німецького об’єднання кас обов’язкового страхування від нещасних випадків (DGUV), пише «Закон і Бізнес» із посиланням на DW.
Найпоширеніша форма — образи та лайка: їх за останній рік доводилося вислуховувати третини опитаних. 12% стикалися з глузуваннями, мобінгом та наклепом. Для 7% загрози та шантаж – нерідке явище. Близько 6% пережили психологічне насильство, виражене у непристойних жестах та фразах.
Найчастіше з вербальною агресією стикаються медичний персонал, соціальні працівники та держслужбовці. Більше половини повідомили про щонайменше один випадок словесних атак за останні 12 місяців. У сферах транспорту, торгівлі та освіти такий неприємний досвід мала понад третину респондентів.
Причому жінки (41%) стають жертвами вербальних атак частіше за чоловіків (32%), і тут особливо виражена різниця в частоті випадків психологічного насильства: серед жінок на робочому місці його зазнали 9% опитаних, тоді як серед чоловіків — 2%.
Фізичні нападки проти психологічними відбуваються рідше. Їхніми жертвами стали 8% респондентів. Поштовхи, плювки, удари ногою чи рукою персонал у сферах медицини та соціальних послуг відчуває на собі частіше за інших — і це майже кожен п’ятий.
На думку п’ятої частини опитаних, за останній рік випадки психологічного чи фізичного насильства на роботі почастішали. Однак психологічне насильство найчастіше залишається за межами статистики. Ця тема пов'язана із почуттям сорому.
За результатами опитування, трохи більше половини постраждалих від насильства на робочому місці повідомили про це свого начальника. 12% поінформували поліцію. Експерти припускають, що кількість незареєстрованих випадків насправді набагато вища.
Щорічно від 9 до 13 тис. Нещасні випадки на робочому місці пов’язані з проявом агресії, що може викликати серйозні наслідки для психічного здоров’я. Роботодавець зобов’язаний повідомити такі випадки у відповідне відомство, якщо співробітник був відсутній на роботі більше 3 днів.
Частина німецьких компаній уже вживають превентивних заходів, зокрема, проводять тренінги з деескалації конфлікту, складають плани дій у надзвичайних ситуаціях або надають оперативну первинну психологічну підтримку.