Приблизно п’ята частина водіїв-початківців заплатили торік між 3500 і 4500 євро, а 4% не вклалися навіть у цю суму.
У Німеччині не можна домовитися про самостійну підготовку до іспитів — необхідно пройти теорію та практику в автошколі та скласти іспити незалежним експертам. І це обходиться недешево.
За розрахунками Загальнонімецького автомобільного клубу ADAC, тільки отримання прав водія класу «В» може коштувати від 2500 до 4500 євро, пише «Закон і Бізнес» з посиланням на DW.
Однак, починаючи навчання в автошколі, неможливо прорахувати заздалегідь, скільки в кінцевому підсумку обійдеться весь процес. Адже вартість навчання в автошколах сильно варіюється залежно від регіону.
За даними ADAC, базова плата за теоретичні заняття становить від 350 до 570 євро. Сюди входять 12 обов’язкових подвійних уроків по 90 хвилин і два додаткові за спеціальною тематикою, наприклад, про неприпустимість та наслідки керування автомобілем у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння. Навчальні матеріали коштують 80-120 євро.
За даними інтернет-видання Auto, Motor und Sport, найбільшу частину витрат становлять обов’язкові години водіння, що включають спеціальні поїздки в темний час доби та автобаном. 45 хвилин керування коштують від 55 до 77 євро. Спецпоїздки можуть бути в 1,5 рази дорожчими.
Мінімальна кількість обов’язкових годин — 12, проте в середньому доводиться брати 24 год. Спостерігаються регіональні відмінності: у місті водіям-початківцям зазвичай потрібно більше практичних уроків, ніж у сільській місцевості.
Окрім того, автошкола стягує збір від 60 до 137 євро за теоретичний іспит та від 160 до 289 євро за практичний. Також, як і потім екзаменатори від Об’єднання з технічного нагляду або експертної компанії Dekra: близько 25 євро за теорію і 130 за практику.
Обов’язковими є курс надання першої допомоги — 20—40 євро, перевірка зору — 7—10 євро та біометрична фотографія — приблизно 10 євро. Залежно від федеральної землі за заяву на отримання прав водія в органах дорожнього руху необхідно заплатити збір від 38 до 70 євро.