Закон і Бізнес


Держслужбовці витрачають на один зі своїх обов’язків всього кілька годин


.

29.05.2024 11:22
1873

НАЗК провело опитування щодо досвіду взаємодії користувачів з Реєстром декларацій та іншими сервісами під час кампанії декларування за 2023 рік. Більше ніж половина користувачів (майже 60%) подали декларацію без жодних проблем.


Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на НАЗК.

На 7% порівняно з груднем минулого року збільшилась кількість тих, кому вдалося заповнити декларацію без труднощів – в березні 2024 таких було 47%. Менше клопоту декларанти мали із заповненням розділів «Банківські рахунки» (-5%), «Об’єкти нерухомості та незавершеного будівництва» (-4%), «Доходи» (-6%), «Суб’єкт декларування та члени сім’ї» (-4%). Водночас, розділ «Видатки та правочини» став викликати більше питань у декларантів (+6%).

Спрощення процесу заповнення декларацій допомагає службовцям економити все більше часу – відсоток тих, хто витрачає на заповнення декларації не більше кількох годин, збільшився з 64 до 70%. При чому кількість тих, хто витрачає на це менш ніж годину, збільшилась на 9% (39% порівняно з 30% в грудні 2023). Кількість тих, хто витрачає понад тиждень, зменшилась з 5% до 3%.

Абсолютна більшість опитаних (91%) зазначили, що підказки та описи в Реєстрі – це той інструмент, який найбільше допомагає під час заповнення декларацій. Це – результат того, що протягом 2023 року НАЗК додало в форму декларації нові описи розділів з корисними посиланнями, зокрема – на Базу знань та навчальний курс. Крім підказок в Реєстрі, службовці часто звертаються до Бази знань (71%) та новин на сайті НАЗК (40%). 69% опитаних відзначили корисність та допомогу функції «Дані для декларації», яка, починаючи з березня 2024 року допомагає отримати дані про члена сім’ї, якщо він надає таку згоду через додаток «Дія» за запитом суб’єкта декларування. 

Затребуванішою і кориснішою під час заповнення декларації стає допомога уповноваженої особи з питань запобігання корупції – порівняно з березнем 2023 до них зверталось на 4% більше службовців (41%). Водночас 46% до уповноваженої особи не звертались, а 6% не знають про існування такої особи в установі, де працюють.

Закон і Бізнес