Аби не пропустити новини судової практики, підписуйтеся на Телеграм-канал «ЗіБ». Для цього натисність на зображення.
Обмеження права вільного користування ЄДРСР з підстав, прямо не передбачених законом «Про доступ до судових рішень», допускається тільки на підставі рішення суду.
Таку позицію Касаційного адміністративного суду підтримала Велика плата ВС, залишаючи без задоволення апеляційні скарги ВРП та НАБУ у справі №990/164/23, інформує «Закон і Бізнес».
Як повідомляв «ЗіБ», у цій справі спір стосувався можливості обмеження (відтермінування) забезпечення загального доступу до електронних ресурсів ЄДРСР на підставі мотивованої постанови слідчого, прокурора на строк, зазначений у постанові, який не може перевищувати строку досудового розслідування.
КАС визнав протиправним та нечинним рішення ВРП «Про затвердження Змін до Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень». від 20.07.2023 №742/0/15-23, зазначивши, що процесуальним законом передбачено заборону розголошення відомостей досудового розслідування. Натомість підстав для обмеження доступу саме до судових рішень ст.222 КПК не передбачено.
Своєю чергою, ВП ВС зазначила, що право на доступ до судових рішень не є цілковитим (абсолютним), бо є окремі види інформації, які містяться (можуть міститися) в судових рішеннях, щодо яких може бути застосований обмежений (відтермінований) доступ або такий доступ може бути заборонений повністю. Проте такі обмеження не тільки мають бути встановлені законом, але й забороняють суб’єктам відносин у сфері доступу до судових рішень, одним з яких є ВРП, вдаватися прямо чи опосередковано (завуальовано) до запровадження нових обмежень.
ВРП в аспекті окреслених спірних правовідносин не мала законних повноважень самостійно встановлювати підстави для обмеження (відтермінування) забезпечення загального доступу до електронних ресурсів ЄДРСР на підставі мотивованої постанови слідчого та прокурора.
Тож ВРП мала вказати закон, на підставі якого буде обмежений доступ до реєстру, а не встановлювати, прописувати і затверджувати у своєму нормативно-правовому акті правила обмеження загального доступу до ЄДРСР, на що вона не мала й не може мати повноважень, оскільки такі обмеження встановлюються виключно законом.