Закон і Бізнес


Типові помилки адвоката в роботі з вразливими групами клієнтів


.

18.04.2024 13:48
1698

Втрата житла, роботи, загибель рідних, отримання бойового поранення, постійні тривоги та стреси впливають на психологічний стан, а тому надання правничої допомоги таким клієнтам потребує індивідуального підходу з урахуванням їх вразливого статусу.


Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на ВША.

Про те, як спілкуватися з вразливими групами клієнтів, розповіла під час заходу з підвищення кваліфікації, що відбувся у Вищій школі адвокатури, адвокат, медіатор  Марина Саєнко.

Ефективна комунікація є необхідною умовою досягнення бажаного результату у процесі надання професійної правничої допомоги. Для адвоката необхідно встановити контакт із клієнтом, погодити алгоритми дій та належно організувати процес співпраці.

Чому загалом виникають непорозуміння між адвокатом та клієнтом? Причинами цього є:

- відсутність поваги та взаєморозуміння між клієнтом та адвокатом;

- невиправдані очікування клієнта від роботи адвоката;

- відсутність або недостатність комунікації;

- відсутність специфічних навичок комунікації;

- непогодження зручних форматів комунікації;

- різне бачення ситуації.

До типових помилок, які допускають адвокати у комунікації з клієнтом, лектор віднесла:

- поверхневе слухання;

- відсутність роботи з очікуваннями;

- вибірковість сприйняття;

- інтерпретація думок;

- поспішні висновки та припущення;

- відсутність цілі комунікації;

- відсутність плану комунікації;

- ігнорування невербальних каналів комунікації;

- уникнення складних розмов.

Часто побудова ефективного діалогу ускладнюється важкими емоційними станами клієнта та його підвищеною вразливістю.

Так, до вразливих груп клієнтів входять:

- воїни та члени їх сімей;

- тимчасово переміщені особи;

- діти з травматичним досвідом;

- одинокі батьки тощо.

 

М.Саєнко відзначила, що у комунікації з вразливими групами клієнтів заборонені:

- жалість;

- маргіналізація;

- панібратство;

- порівняння;

- тиск;

- знецінення;

- звинувачення;

- сарказм;

- токсичний позитив;

- непрохані поради;

- необачна підтримка.

При комунікації з вразливими групами клієнтів слід врахувати наступні особливості:

- Контрольована емпатія;

- Увага до роботи з довірою;

- Відмова від стереотипів;

- Активне слухання.

Інструментами ефективної комунікації є такі:

- Надання відчуття безпеки;

- Активне слухання;

- Резюмування;

- Побудова довіри;

- Робота з інтересами;

- Встановлення правил.

Закон і Бізнес