Закон і Бізнес


Як правильно оформити статут адвокатського бюро


.

19.12.2023 14:07
3171

Відповідно до ст.14 закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», адвокатське бюро – це юрособа, створена одним адвокатом, яка діє на підставі статуту. Цей документ доведеться обов’язково подати на держреєстрацію. Тож що слід у ньому передбачити?


Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на НААУ.

Керівництво зі складання статуту адвокатського бюро та зразок такого статуту підготував заступник голови комітету НААУ з питань адвокатської практики Дмитро Хуторний.

Відповідно до загальних вимог ст. 87 Цивільного кодексу для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.

Відповідно, оскільки така форма здійснення адвокатської діяльності як АБ передбачає створення юридичної особи одним адвокатом, відповідно, саме він і має розробити та підписати статут.

Не варто також забувати, що за законом найменування адвокатського бюро повинно включати прізвище адвоката, який його створив, наприклад, «Адвокатське бюро Петренка» (АБ Петренка).

З урахуванням положень законодавства, статут АБ може містити наступні розділи (не виключно):

Загальні положення;

Предмет діяльності;

Юридичний статус;

Учасник;

Помічники адвоката;

Трудовий колектив;

Керівні органи;

Учасник як керівний орган;

Виконавчий орган;

Майно та кошти;

Гонорар, організація праці та її оплата;

Дивіденди;

Ведення обліку та складання звітності;

Внесення змін та доповнень до Статуту;

Припинення діяльності;

Заключні та перехідні положення.

Зразок статуту адвокатського бюро можна завантажити за посиланням.

Закон і Бізнес