Закон і Бізнес


Сир в Італії стали чіпірувати через підробки


Обсяги продажів підробок оцінюють близько 2 млрд євро, тоді як продаж справжнього пармезану становить близько 2,9 млрд євро.

01.09.2023 17:31
1364

Як би виробники не намагалися захистити свої права на продукт, завжди знайдуться ті, хто захоче заробити на чужій популярності — модний бренд чи особлива марка сиру.


Щоб захиститись від підробок, в Італії виробники пармезану почали маркувати свій сир їстівними чіпами, повідомляє «Закон і Бізнес».

Сир парміджано-реджано з 1996 року має захисний статус PDO («Захищене найменування місця походження») ЄС. Це означає, що парміджано-ріджано — єдиний вид сиру, який можна назвати пармезаном у Європі, — має бути виготовлений лише у північній Італії у провінціях Парма та Реджо-Емілія з використанням певних виробничих стандартів та технологій.

Попри захищений статус, існує великий ринок підробок знаменитого сиру. Нові чіпи мають вирішити цю проблему, оскільки за їх допомогою покупці зможуть відстежити походження сиру аж до місця доїння корови, молоко якої використовували для виробництва.

Чіпи розміром з крупинку розміщуватимуть прямо на скоринці сиру, і їх можна буде з'їсти. Виробники заспокоюють, що чіпи неможливо використовувати для відстеження будь-кого, хто їх проковтне.

Зчитати інформацію з чіпа можна за допомогою лазерного сканера. Передбачається, що технологією користуватимуться насамперед магазини та ресторани, які купують пармезан оптом (у голівку сиру ставитимуть лише один чіп). У свою чергу вони зможуть гарантувати простим покупцям якість продукту.

Закон і Бізнес