.
Верховній Раді рекомендовано прийняти проект закону щодо удосконалення відповідальності за порушення розгляду адвокатського запиту в першому читанні за основу.
Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на НААУ.
Таке рішення ухвалив профільний Комітет ВР з питань правоохоронної діяльності за підсумками розгляду проекту закону №9356 про внесення відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» (автори ініціативи - Сергій Іонушас та інші народні депутати).
Проектом пропонується:
- посилити адміністративну відповідальність за неправомірну відмову в наданні інформації на адвокатський запит та інші порушення його розгляду. Для цього збільшується санкція статті 212-3 (Порушення права на інформацію та права на звернення) КУпАП – від п’ятдесяти до ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян (сьогодні - від двадцяти п’яти до п’ятдесяти);
- доповнити коло суб’єктів, до яких адвокат може звертатися із запитом. До існуючого переліку пропонується додати фізичних осіб-підприємців (ст. 20, 24 закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»);
- закріпити можливість знімати копії з документів і матеріалів під час реалізації права ознайомлюватися з ними на підприємствах, установах організаціях (п. 3 ч. 1 ст. 20 закону);
- скасувати необхідність додавати до адвокатського запиту посвідчену копію свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю (абз. другий ч. 1 ст. 24 закону).
- зробити виняток щодо надання роз’яснень і консультації за запитом, коли це належить до обов’язку органу державної влади, якому адресовано адвокатський запит. Сьогодні існує обмеження, що запит не може стосуватися надання консультацій і роз’яснень положень законодавства (абз. третій ч. 1 ст. 24 закону);
- уточнити механізм надання конфіденційної інформації. А саме: у разі якщо адвокатський запит передбачає отримання такої інформації, яка згідно з законодавством може бути надана особі, яку представляє адвокат, вказана інформація надається на адвокатський запит за наявності письмового дозволу від такої особи (ч. 2 ст. 24 закону);
- скоротити (з двадцяти до п’ятнадцяти днів) подовження строку розгляду адвокатського запиту, що стосується надання значного обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних.