.
Попередній дизайн водяного знаку на захищеному папері був незмінним з 2003 року. Це призвело до появи значної кількості підробок. Тож з З 1.09.2023 в Україні стане обов’язковим використання марок акцизного податку нового зразка.
Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на КМУ.
В результаті підробок український бюджет недоотримував мільярди гривень, а виробництво марок акцизного податку зменшилося з 5,3 млрд штук у 2012 році до 2,6 млрд штук у 2022 році.
Посилення захисту паперової марки акцизного податку буде забезпечено завдяки зміні графічного дизайну, появі прихованих елементів захисту та голографічного захисного елементу з прихованою спектральною міткою.
Так, для виготовлення марки акцизного податку використовуватиметься захисний папір з водяним знаком нового зразка. Право на його виготовлення надається НБУ, а право інтелектуальної власності належатиме виключно державному підприємству «Поліграфічний комбінат «Україна». Це унеможливить виготовлення марки будь-ким іншим, окрім зазначеного державного підприємства. Як на акцизну марку в цілому, так і на захисний голографічний елемент, право інтелектуальної власності належатиме також виключно «Поліграфічному комбінату «Україна».
Водночас усі сертифіковані виробники голографічної продукції в Україні можуть співпрацювати з Поліграфкомбінатом щодо постачання спеціальних захисних матеріалів.
Попри безпрецедентний ефект в унеможливленні підробки акцизної марки, питома вага захисного голографічного елемента у вартості однієї марки становить лише 8 коп. При цьому вартість марки акцизного податку з урахуванням голограми залишиться незмінною - на рівні 35 копійок для алкогольних напоїв та 16 коп. для тютюну.
Натомість враховуючи суттєвий приріст замовлень на нові зразки марок із посиленим рівнем безпеки, у бюджет держави від сплати акцизного податку надійдуть десятки мільярдів гривень.
Також нова марка акцизного податку матиме всі передбачені законодавчими та нормативно-правовими актами України літеро-цифрові та кодові позиційні познаки. Це сприятиме подальшому впровадженню електронної системи контролю за обігом марок акцизного податку Track&Trace або інших цифрових технологій.