Натисність на зображення, аби підписатися на телеграм-канал «ЗіБ» та знати більше про новини судової системи.
Нардепи визнають, що у судах склалася критична ситуація з секретарями судових засідань, точніше з їх відсутністю, що пов’язана як із загрозою життю, так і з рівнем оплати праці. Й пропонують вихід.
Своє бачення того, як замінити секретарів судового засідання, група нардепів виклала у проекті «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України, Цивільного процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів…» (№8358), повідомляє «Закон і Бізнес».
Так, за розпорядженням керівника апарату (секретаріату) суду обов’язки секретаря можуть бути покладені на іншого працівника апарату, який має вищу освіту за спеціальністю «Правознавство» або «Правоохоронна діяльність» з освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче молодшого спеціаліста. Причому навіть не уточнюється, що таке розпорядження має видаватися виключно за згодою такого працівника та із певною доплатою за виконання додаткових обов’язків.
Також розширюється спосіб повідомлення учасників справи, які не мають офіційної електронної адреси. Їм можна буде направляти повідомлення про дату, час і місце першого судового засідання «на відомі засоби комунікації». Якщо і це неможливо, то розміщуватимуть оголошення на офіційному веб-порталі судової влади.
Водночас, якщо вже суду вдасться встановити комунікацію з учасником справи, то буде зобов’язаний негайно підтвердити про отримання чи ознайомлення із відповідним викликом.
Крім того, пропонується розширити сферу застосування письмового провадження у судах всіх юрисдикцій під час дії воєнного чи надзвичайного стану. Також у цей проект включені поправки до процедури врегулювання спору за участю судді, що покликано зменшити навантаження на них