
Не так адмінштрафи, як позови про відшкодування збитків можуть стати стимулом для шляховиків подбати про рекультивацію землі.
По завершенні будівельних робіт, рекультивація наданих у тимчасове користування земельних ділянок часто проводиться неякісно. Бо відсутня відповідальність за приведення землі у належний стан.
Аби дорожні будівельники краще прибирали після себе, група нардепів зареєструвала проект «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та деяких законодавчих актів України…» (№8284), повідомляє «Закон і Бізнес».
Як пояснюють автори документу, в процесі будівництва, реконструкції або ремонту доріг їх виконавцям можуть тимчасово передаватися інші ділянки, зокрема, для розміщення виробничих баз, побутових приміщень, технологічних проїздів, складів. Однак, після завершення робіт для відновлення та збереження навколишнього середовища важливим є якісна рекультивація таких ділянок.
Спонуканням до цього має стати нова ч.3 ст.54 «Порушення строків повернення тимчасово зайнятих земель або неприведення їх у стан, придатний для використання за призначенням» КпАП. На відміну від загальної норми ч.2 цієї ж статті, яка передбачає максимальний штраф для посадових осіб за непроведення рекультивації в розмірі 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, вона збільшує санкцію удесятеро.
Тобто, за непроведення рекультивації земельних ділянок, які використовувались для забезпечення процесу будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг встановлюється штраф у розмірі від 100 до 300 н.м.д.г. (від 1700 до 5100 грн.).
Контролювати виконання такої вимоги закону «Про автомобільні дороги» мають виконавчі органи сільських, селищних, міських рад. Вони ж і звертатимуться із позовами до суду про відшкодування заподіяної шкоди.