Юридичний чи фактичний контроль щодо КІК визначатиметься станом на 31 грудня відповідного календарного року.
Ряд норм, що врегульовають критерії віднесення платника до категорії контролюючих осіб, є занадто обтяжливими. Крім того, у багатьох юрисдикціях фінансовий рік не співпадає із календарним.
Аби зробити процедури адміністрування розкриття інформації про контрольовані іноземні компанії більш простими та досконалими, група нардепів зареєструвала проект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення оподаткування контрольованих іноземних компаній» (№8137), повідомляє «Закон і Бізнес».
Документ передбачає можливість подачі звіту про КІК та розрахунку чистого доходу за звітний період разом із відповідною податковою звітністю за наступний рік після звітного.
Також обмежено перелік пов’язаних осіб, що мають спільний контроль, членами подружжя, неповнолітніми дітьми (в тому числі усиновленими) та/або особами, над якими встановлено опіку чи піклування, щодо яких таку фізичну особу призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою.
Уточнено, що не вважаються КІК благодійні та громадські організації, а членство в них відповідно не призводить до визнання платника податків контрольованою особою. Однак такі обставини мають бути документально підтверджені.
Удосконалюється процедура податкового аудиту щодо КІК. Водночас зменшено штрафи за несвоєчасне подання повідомлення про набуття частки в іноземній юридичній особі, утворенні без статусу юрособи, або про початок здійснення фактичного контролю за іноземною юрособою, або про відчуження частки в ній, або про припинення здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою.