Аби не пропустити новини судової практики, підписуйтеся на Телеграм-канал «ЗіБ». Для цього натисність на зображення.
Для притягнення до відповідальності за ст.130 КпАП не має значення, протягом якого часу особа, що перебуває у стані сп’яніння, керувала транспортним засобом. Правопорушення вважають закінченим з того моменту, коли він почав рухатись.
На це звернув увагу Хмельницький апеляційний суд, розглядаючи скаргу у справі №676/3182/22, інформує «Закон і Бізнес».
Моторний гумовий човен правоохоронці зупинили удень у липні 2022 року. При перевірці документів з’ясували, що водій не має посвідчення судноводія. А тест на стан тверезості, який поліція провела за допомогою Drager, підтвердив, що водій човна перебуває у стані алкогольного сп’яніння (0,49 проміле).
За вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.6 ст.130 КпАП, місцевий суд оштрафував його на 25500 грн.
Водій човна оскаржив рішення до апеляційного суду. За його словами, у матеріалах справи немає доказів, що саме він керував човном. Крім того, у протоколі не зазначено, яку частину ст.130 КпАП йому інкримінують.
Апеляційний суд взяв до уваги відеозапис з камери поліцейського, який він визнав належним і допустимим доказом: там, серед іншого, зафіксовано, як поліція зупиняє човен, яким керує апелянт, й процес його освідування на стан алкогольного сп’яніння.
ХАС також зауважує, що п.2.5.3 Правил плавання малими/маломірними суднами на водних об’єктах Хмельницької області не лише забороняє перевезення пасажирів і вантажу більше норм, встановлених виробником та правилами класифікаційного товариства, що здійснює технічний нагляд, про що згадує апелянт, але й — керувати судном, не маючи при собі відповідного посвідчення ММС, у стані алкогольного, наркотичного або іншого сп’яніння будь-якого ступеня.
Тож апеляційний суд залишив без змін постанову місцевого суду, якою водія визнано винним у керуванні моторним човном без посвідчення судноводія й у стані алкогольного сп’яніння (ч.6 ст.130 КпАП).