У разі прийняття закону обсяг офісного паперу, що використовується на оформлення цих документів, зменшиться мінімум утричі.
Наразі продовжується практика використання актів виконаних робіт (наданих послуг), які не передбачені жодним нормативно-правовим актом. Їх пропонують замінити іншим первинним документом.
Таку ідею заклали автори у свій проект «Про використання рахунків-фактур в операціях з виконання робіт (надання послуг)» (№8125), повідомляє «Закон і Бізнес».
Згідно із розрахунками CASE Україна, витрати для середньостатистичного підприємства на оформлення актів виконаних робіт сягають 2000 — 4000 грн. на місяць. А в масштабах економіки зайві витрати підприємців сягають 34 млрд грн. на рік.
Не покращив ситуацію й електронний документообіг. Адже він несуттєво зменшує часові витрати на оформлення актів. До того ж, частина контрагентів за будь-яких умов вимагають паперову копію і наполягають на обміні документами поштою або кур’єром.
Нардепи вважають, що можна перейти на рахунки-фактури (інвойси), визнавши їх первинними документами. Так, проектом пропонується визнати, що за певних умов рахунок-фактура може виступати й договором, якщо виконання робіт та/ або надання послуг носить разовий характер.
Проект затвердить обов’язкові реквізити, а також передбаче способи прийняття (акцепту) рахунку-фактури та визнання його первинним документом. Наприклад, ним рахунок ставатиме після оплати або накладання КЕП з поверненням виконавцю, а також після вчинення конклюдентних дій чи використання у спосіб, не заборонений законодавством.
При цьому для цілей оподаткування датою оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (надання послуг), вважатиметься дата прийняття рахунку в один із передбачених способів, якщо інше не зазначено в самому рахунку або договорі.