Закон і Бізнес


Чи порушує поганий зв’язок трудову дисципліну?


.

09.06.2022 15:42
2371

Неможливість виконання працівником дистанційної роботи у зв’язку з відсутністю комунікацій, не можуть розглядатися як порушення трудової дисципліни. Але лише за умови, що працівник повідомив про це завчасно роботодавця та у спосіб, про який вони домовилися у наказі або договорі.


Такий висновок зробила адвокат, голова Комітету НААУ з трудового права Вікторія Поліщук, відповідаючи на запитання, чи буде вважатися порушенням трудової дисципліни поганий зв‘язок або відсутність Інтернету у працівника під час дистанційної роботи, передає "Закон і Бізнес".

Юрист пояснила, що дистанційна робота - це форма організації праці, за якої робота виконується працівником поза робочими приміщеннями чи територією роботодавця, в будь-якому місці за вибором працівника та з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (стаття 60-2 Кодексу законів про працю України).

У разі запровадження дистанційної роботи працівник самостійно визначає робоче місце та несе відповідальність за забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці на ньому.

При дистанційній роботі працівник розподіляє робочий час на власний розсуд.

На час загрози поширення епідемії, пандемії, необхідності самоізоляції працівника у випадках, встановлених законодавством, та/або у разі виникнення загрози збройної агресії, надзвичайної ситуації техногенного, природного чи іншого характеру дистанційна робота може запроваджуватися наказом (розпорядженням) роботодавця без обов’язкового укладення трудового договору про дистанційну роботу в письмовій формі.

З таким наказом (розпорядженням) працівник ознайомлюється протягом двох днів з дня його прийняття, але до запровадження дистанційної роботи.

Загалом же до початку роботи, як наголошує Міністерство економіки України, роботодавець та працівник мають узгодити:

- засоби електронного зв’язку, наприклад електронна пошта, номер телефону, мобільний додаток тощо);

- умови звітності працівника про виконану роботу (якщо це необхідно);

- умови повідомлення працівником про виникнення ситуацій, що унеможливлюють належне виконання дистанційної роботи

- інші умови щодо комунікації та взаємодії сторін.

Закон і Бізнес