Закон і Бізнес


Чому оголошення на сайті недостатньо для розгляду скарги на держреєстратора — думка ВС


Аби не пропустити новини судової практики, підписуйтеся на Телеграм-канал "ЗіБ". Для цього натисність на зображення

25.05.2022 16:06
2646

Неповідомлення комісією Мін’юсту скаржника та інших заінтересованих осіб, зазначених у скарзі, про час та місце її розгляду, не може вважатися формальним порушенням.


На це звернув увагу Касаційний господарський суд, скасовуючи постанову апеляційного господарського суду та залишаючи в силі рішення першої інстанції у справі № 910/3599/20, інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на прес-службу ВС.

У цій справі особа звернулася з позовом до Міністерства юстиції про визнання протиправним і скасування наказу Мін’юсту про скасування реєстраційних дій у ЄДР. На думку позивача, під час розгляду скарги комісія міністерства, зокрема не належно повідомила позивача про час та місце розгляду скарги.

Як зазначив КГС у постанові від 13.01.2022, таке запрошення на розгляд скарги має на меті не лише поінформувати зацікавлених осіб про її розгляд, але й забезпечити їм реальну можливість узяти участь у засіданні для того, щоб їхні пояснення було прийнято й ураховано.

Зміст п.10 Порядку розгляду скарг не визначає вимог щодо змісту повідомлення. Водночас КГС зазначив, що з огляду на мету такого повідомлення воно повинно містити інформацію щонайменше про скаржника, суб’єкта оскарження (державного реєстратора, дії якого оскаржуються), суть скарги, час та місце розгляду скарги. Змісту повідомлення має бути достатньо для того, аби зацікавлені особи (зокрема, державний реєстратор) могли зрозуміти суть цієї скарги і те, що вона пов’язана з реєстраційними діями, які їх стосуються.

Хоча інформація про час і місце розгляду скарги, розміщена на офіційному вебсайті Мін’юсту є належним повідомленням позивача, це не свідчить про нівелювання обов’язку суб’єкта розгляду скарги надати заінтересованим особам копії скарги. Адже це має на меті забезпечити обізнаність осіб, чиї інтереси зачіпаються, про подання скарги, її зміст та розгляд.

Якщо скаржника, суб’єкта, дії якого оскаржуються, або інших заінтересованих осіб не повідомлено про час та місце розгляду скарги чи їм не надіслано скарги, комісія не має законних підстав розглядати скаргу по суті, наголосив КГС.

Закон і Бізнес