.
Під час воєнного стану на орган місцевого самоврядування покладено відповідальність за організацію призначення на посади в ОМС, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради без конкурсного відбору.
20 травня набрав чинності Закон № 2259-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану».
У Національному агентстві з питань державної служби підготували для посадових осіб, які займаються управлінням персоналом в органі місцевого самоврядування, низку рекомендацій, які допоможуть швидко та якісно організувати добір та призначення на посади.
У НАДС рекомендують зібрати або ж оновити інформацію про вакансії, які потребують термінового заповнення в органі місцевого самоврядування, тобто про ті посади, без виконання обов'язків за якими функціонування органу у період дії воєнного стану є неможливим. Рішення про їх заповнення приймається сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради.
Потрібно пам'ятати, що таке заповнення посад має свої ризики. У вас не має можливості скористатися усіма етапами конкурсу та оцінити знання, досвід та навички осіб, які виявили бажання стати членом вашого колективу. Відтак, ви маєте завчасно продумати декілька важливих аспектів:
- узгодити з відповідним безпосереднім керівником посадову інструкцію (якщо вона відсутня) та спільно підготувати опис вакансії. Звісно, ви можете скористатися адаптованою версією традиційного оголошення конкурсу, (форма);
- визначити, у який спосіб ви поширюватимете інформацію про вакансію і за якими каналами комунікації ви будете підтримувати зв'язок з можливими претендентами на зайняття посади в органі місцевого самоврядування;
- окреслити інформацію, яку необхідно отримати від претендента на зайняття посади в органі місцевого самоврядування та за якою формою. Звісно, ви можете запропонувати заповнити резюме довільної форми або ж взагалі — надіслати заповнену особову картку встановленого зразка. У будь-якому разі, необхідно отримати максимум інформації для прийняття рішення про призначення;
- узгодити в який спосіб буде прийнято рішення про призначення. Наприклад, суб'єкт призначення (сільський, селищний, міський голова, голова районної, районної у місті, обласної ради) чи уповноважена ним особа може після ознайомлення з наданою інформацією та (або) документами, провести співбесіду, зокрема за допомогою засобів телекомунікаційного зв'язку, з декількома претендентами на зайняття посади в органах місцевого самоврядування.
Разом з тим, потрібно узгодити з суб'єктом призначення — наскільки швидко потрібно заповнити вакансію. В країні війна і часу на організацію може бути обмаль. У такому випадку, доречно звернути увагу на кандидатів, які успішно пройшли конкурс та були рекомендовані для зарахування до кадрового резерву у вашому органі місцевого самоврядування. Це перші претенденти на заповнення вакансії у вашому органі місцевого самоврядування. І ви вже маєте їх контактні дані, можливо резюме (автобіографію) і результати оцінювання під час проведеного конкурсу до набрання чинності Законом № 2259.
Також пам'ятайте про можливості внутрішнього набору — як один з варіантів заповнення вакансії шляхом стажування на вакантній посаді.
Отож, після того, як ви з'ясуєте усі ці аспекти з безпосереднім керівником, суб'єктом призначення — ви зможете чітко напрацювати власний план дій по заповненню вакансій на найближчий місяць.
Після припинення чи скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців з дня його припинення чи скасування, на посади в органах місцевого самоврядування, на які особи були призначені, необхідно оголосити та провести конкурс у визначеному законодавством порядку.
Граничний строк перебування особи на посаді, на яку її призначено відповідно до абзацу першого частини п’ятої зазначеної статті, становить 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.