Закон і Бізнес


Праця за межами України нівелює принципи держслужби – Моніч


.

24.03.2022 10:16
6728

Наказ та роз'яснення Національного агентства з питань державної служби, якими дозволяється здійснювати виконання функцій Держави з-за її меж, фактично нівелюють всі принципи державної служби.


На це у своєму відкритому листі до голови НАДС Наталії Алюшеної звернув увагу голова  Ради суддів України Богдан Моніч.

Він попросив додатково надати роз'яснення щодо наказу НАДС, яким державним службовцям надається  можливість дистанційної роботи з-за меж України і звернув увагу на неприпустимість створення певних преференцій окремим представникам державної служби.

«Закон і Бізнес» наводить повний текст документу.

Шановна пані Голово!

Засвідчую Вам свою глибоку повагу як людині й очільниці державного органу, що опікується працівниками органів державної влади, органів місцевого самоврядування та інших структур, які мають статус державного службовця від найнижчої до найвищих категорій.

Впродовж років Ви, як Голова, дбали не тільки про створення й дотримання належних умов й оплати праці державних службовців, а й у партнерстві з іншими державними структурами слідкували за дотриманням ними усіх принципів державної служби, бездоганних правил поведінки у суспільстві, таких норм як доброчесність, справедливість, наявність високих моральних якостей на рівні з бездоганним професіоналізмом. Хоча, звичайно, не все вдалося, адже у переважної більшості державних службовців розмір посадового окладу не досягає навіть розміру мінімальної заробітної плати. Сьогодні це особливо боляче вдарило по працівниках тих державних органів, які постраждали найбільше та змушені були оголосити простій.

З огляду на все вищевикладене, в умовах збройної агресії росії проти нашої Держави, в умовах повномасштабної війни, у якій гине мирне населення – діти, їхні батьки, люди похилого віку, знищуються інфраструктурні об’єкти, а військовослужбовці Збройних Сил України, Сили територіальної оборони, представники всіх наявних в Україні силових та правоохоронних структур, які, дозволю собі Вам нагадати, теж є державними службовцями, чинять героїчний опір загарбникам, Ви надаєте окремим державним службовцям унікальну преференцію – працювати на державний орган , а значить на Державу – дистанційно з-за меж України.

Ваш наказ «Про внесення зміни до Типових правил внутрішнього службового розпорядку» №20-22 від 17 березня 2022 року та наступне роз'яснення №150 від 22 березня 2022 року, якими Ви дозволяєте здійснювати виконання функцій Держави з-за її меж, фактично нівелює всі принципи державної служби, хоча й декларує, на перший погляд, благородну мету – захист представників державної служби від жахіть війни.

Дозволю собі зазначити, що як Голова Національного агентства України з питань державної служби Ви знаєте, що судді уповноважені на виконання функцій держави, а більшість працівників апарату судів є державними службовцями. Також Ви знаєте, а якщо ні, то я Вам скажу, що 14 березня 2022 року, Рада суддів України на своєму позачерговому засіданні розглянула питання, яким регламентувалися окремі питання участі суддів у спротиві російським загарбникам і прийняла відповідне рішення, де серед іншого було вказано на особливості трудових відносин із суддями, які вимушено залишили свої місця проживання та перебувають в інших містах або за кордоном, у якому чітко зазначено, що «дистанційна робота судді можлива виключно за умови його перебування в межах України», а вирішення усіх інших організаційних питань покладено на органи та установи системи правосуддя.

У цьому зв’язку у мене питання, як, керуючись Вашим наказом і роз’ясненнями до нього, здійснювати правосуддя суддям, які виїхали за межі держави? Як працівники апаратів судів мають здійснювати організацію судового процесу? Хто з посадовців категорій «А» і «Б», та й інших, може дозволити собі виїхати за кордон і чи гідні вони після цього своїх посад? Чи може собі дозволити Держава, яка перебуває у стані жорстокої війни, оплачувати віддалену роботу державних посадовців з-за її меж? А з яких країн? Можливо з території самопроголошених республік? Зрештою, якщо продовжити логічний ряд, то чи можуть наші військові, а у більшості вони теж державні службовці, бити ворога і захищати Україну за її межами?

Запевняю Вас, що судова гілка влади чітко усвідомлює рівень своєї відповідальності за збереження демократичного устрою держави, захист верховенства права та прав і свобод людини й звертає Вашу увагу на неприпустимість створення певних преференцій окремим представникам державної служби. Принагідно наперед вдячний за чітку відповідь на поставлені питання.

З вірою в Перемогу

Голова Ради суддів України Богдан Моніч

Закон і Бізнес