Закон і Бізнес


Апостроф проти е-лікарняних

Як запроваджена «депаперизація» створила проблему на рівному місці через відсутність уніфікації коду


Апостроф спотикання

№46 (1552) 13.11—19.11.2021
3222

Як відомо, у червні 2021 року в Україні було запущено електронні медичні висновки про тимчасову непрацездатність (е-лікарняні). Проте система «депаперизації» лікарняних містить суттєві недоліки, тому потрібно їх негайно усунути.


Як повідомляє прес-служба П’ятого апеляційного адміністративного суду, протягом червня — серпня 2021 року тривав перехідний період запровадження е-лікарняних, згодом він був продовжений до 1 жовтня 2021 року. Остаточно перехід на електронні лікарняні відбувся саме тоді. Так, база даних Пенсійного фонду й база даних е-лікарняних медичних закладів містить один тип апострофа, а база даних Фонду соціального страхування не підтягує такі лікарняні тому, що в них інший тип апострофа.

Ця проблема, до речі, притаманна не тільки державним фондам, а й взагалі будь-яким базам даних. Адже апострофи, що в них використовуються, мають різні коди і, як наслідок, відображення на екрані. Це може бути такий знак «’», такий «‘» або взагалі ось такий «`» чи «'».

У підсумку всі особи, у прізвищі яких є апостроф, фактично не в змозі скористатися перевагами е-лікарняних через банальну відмову органів соціального страхування приймати їх у роботодавців для подальшої оплати тимчасової непрацездатності працівника.

У такому випадку, незважаючи на масштабність проблеми, це змушує таких осіб звертатися до сімейних лікарів за довідкою, яка б підтверджувала правильність написання прізвища. Хоча до повноважень сімейних лікарів засвідчення написання правильності прізвища та засвідчення паспортних даних особи не належить.

Парадоксально, що для користування послугами диджиталізації громадяни змушені надавати купу паперових документів, що ніяк не спрощує процес цифрової трансформації у сфері охорони здоров’я.

Ситуація є критичною, оскільки це стосується не конкретної особи, а має масовий характер. Утім, гарячі лінії Фонду соцстраху та Міністерства цифрової трансформації через перевантаженість недоступні. Тож роботодавцям нічого не залишається, як писати про свої проблеми в соціальних мережах.

Напевно, зауважують у П’ятому ААС, уже час започаткувати хештег #пронаболіле або які ще новели у роботі на нас чекають... Або змусити розробників баз даних для державних органів послуговуватися якимось єдиним кодом та шрифтом, аби не виникало аналогічних неузгодженостей. Адже згодом схожі розбіжності можуть виникнути і при видачі е-сертифікактів чи е-трудових книжок.

Закон і Бізнес