Верховна Рада ухвалила у другому читанні та в цілому Закон про концесію (на базі проекту №1046), який унормував передачу державного та комунального майна в приватну власність.
Документ підтримали 257 народних депутатів, повідомляє «Закон і Бізнес».
Новий закон передбачає процедуру вибору концесіонера на конкурсній основі, можливість залучення радників та незалежних експертів для підготовки проектів у формі концесії.
Концесійний договір відтепер передбачатиме право заміни концесіонера на іншого концесіонера. Спори, що виникають у зв’язку з виконанням концесійного договору, можуть вирішуватися міжнародним комерційним або інвестиційним арбітражем.
Прописані особливості концесії з будівництва та експлуатації доріг, а також на ринках, що перебувають у стані природної монополії.
«Механізм концесії дозволяє державі покласти на приватний сектор інвестиційні, соціальні, екологічні та інші зобов’язання на весь період концесії, при цьому зберігаючи у державній власності як існуюче, так і новозбудоване майно. Більше того, державний бюджет отримуватиме частку доходів від діяльності приватного інвестора у вигляді концесійних платежів», – йдеться у пояснювальній записці до законопроекту.
Крім цього, законопроектом вносяться зміни до понад 30 законодавчих актів України, щоб усунути бар’єри для реалізації концесійних проектів. Оскільки через недосконалість законодавчого механізму за 29 років в країні не був реалізований жодний масштабний проект на умовах концесії.
Народні депутати сподіваються, що новий закон допоможе підвищити інвестиційну привабливість України, дозволить залучити значні приватні кошти для модернізації портів, доріг, аеропортів.