Закон і Бізнес


Топ-5 порад, як адвокату повідомити погану новину клієнту


08.07.2019 17:11
5720

Кожен адвокат час від часу вимушений повідомляти погані новини клієнтам. Підготуватись до цього дуже важко, а підібрати необхідні слова — майже неможливо.


Тож у Вищій школі адвокатури НААУ розповіли, як адвокату повідомити клієнту про негативний результат, передає «ЗіБ».

Пропонується 5 кроків, як делікатно та невимушено «оголосити вердикт»:

1. Будьте конкретним. Чим менше знає ваш клієнт — тим більше він здивується повідомленню щодо неможливості досягнення бажаного. Намагайтесь зробити ваше спілкування якомога доступнішим, відкритішим, зрозумілішим клієнту. Поясніть детально, конкретизуйте та спробуйте відповісти на всі запитання.

2. Запропонуйте альтернативу. Не завершуйте розмову на сумній ноті, не залишайте клієнта сам на сам з проблемою, з якою він не ладен впоратись самотужки. Запропонуйте альтернативний вихід з ситуації — зробити експертизу, подати апеляцію, звернутися до медіатора тощо. Навіть якщо Ви не можете запропонувати нічого, заверште розмову на позитивній ноті.

3. Не прокрастинуйте. Кожному з нас властива звичка відкладати на потім всі неприємні справи, але попри сподівання вони не вирішуються самостійно. Повідомляйте погані новини спокійно, невимушено, не додаючи до промови преамбулу, а от будь-яку інформацію, здатну пом’якшити попереднє, відкладіть на потім.

4. Заздалегідь продумайте свою реакцію. Вірогідніше за все, реакція клієнта буде не досить приємною: звинувачення, істерики, образи — зрозуміло, що впоратись з емоціями у такий момент майже неможливо. Вам слід розуміти, що реакція клієнта є імпульсивною, не спрямованою на Вас особисто, тож зберігати спокій та делікатно продовжити розмову - найкраще рішення. Дайте зрозуміти, що вашої провини у тому, що трапилось, нема.

5. Спробуйте подати ситуацію з іншого ракурсу. Це працює рідко, але все ж працює: іноді людям допомагає позитивний погляд на негативну ситуацію. Часто реакція на ситуацію є непропорційною її масштабу, тож позитивні її сторони можуть суттєво покращити стан бесіди.

Закон і Бізнес