Закон і Бізнес


У Києві планують розмежувати представницьку та виконавчу владу


14.05.2019 10:02
3120

Функції і повноваження Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації можуть розмежувати, поділивши таким чином представницьку (обраний очільник самоврядування) та виконавчу (призначений Президентом) владу.


Відповідний проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» щодо розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації вніс до Верховної Ради народний депутат Валерій Писаренко. Документ зареєстровано 13 травня 2019 року за №10280, передає «Закон і Бізнес».

Відповідно до частини першої статті 10-1 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в столиці. КМДА може очолювати лише  особа,  обрана  Київським  міським головою,  яка і призначається Президентом головою КМДА.

«Сьогодні немає правових підстав щодо заборони Президенту  призначити голову КМДА, як окрему посадову особу, що не є Київським міським головою відповідно до чинної редакції частини другої статті 10-1 Закону «Про столицю України – місто-герой Київ», - переконаний автор законодавчої ініціативи, який і запропонував розмежувати функції і повноваження міського голови та голови адміністрації.

Поряд із загальними функціями, які притаманні всім іншим містам України, місто Київ має й низку спеціальних, столичних функцій, зокрема, щодо створення належних умов для діяльності у місті Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, центральних органів державної влади, офіційних представництв іноземних держав і міжнародних організацій, установ і закладів науки, освіти, охорони здоров'я, культури і спорту, місцем розташування яких відповідно до законодавства визначено місто Київ. Адже жодне інше місто України не має підстав для здійснення цих функцій.

У зв’язку із забезпеченням здійснення містом Києвом столичних функцій голові КМДА пропонується також надати додаткові функції:

1) брати участь у підготовці проектів законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, відповідних програм, що стосуються міста Києва;

2) брати участь у вирішенні питань щодо проведення у місті заходів загальнодержавного та міжнародного характеру;

3) брати участь у засіданнях Кабінету Міністрів України з правом дорадчого голосу при розгляді питань, що стосуються столиці України - міста Києва;

4) вносити на розгляд Президента України, Кабінету Міністрів України проекти відповідних нормативно-правових актів та інші пропозиції з питань, що стосуються міста Києва як столиці України;

5) брати участь у вирішенні питань щодо розміщення у місті Києві державних органів, представництв інших держав та міжнародних організацій, а також у протокольних заходах, що стосуються міста Києва;

6) вносити до відповідних органів виконавчої влади пропозиції щодо передачі до сфери управління Київської міської ради, передачі або продажу у комунальну власність територіальної громади міста Києва чи районів у місті Києві підприємств, організацій, установ, їх структурних підрозділів та інших об'єктів, що належать до державної або інших форм власності, а також часток (акцій, паїв), що належать державі в акціонерних товариствах, розташованих на території міста Києва, якщо вони мають важливе значення для забезпечення виконання містом Києвом столичних функцій;

7) давати згоду на призначення та звільнення керівників підприємств та міських органів виконавчої влади подвійного підпорядкування;

8) погоджувати питання щодо створення, перепрофілювання або ліквідації підприємств та організацій загальнодержавного значення, розташованих на території міста Києва;

9) одержувати інформацію щодо діяльності всіх підприємств, установ та організацій на території міста, незалежно від їх підпорядкування і форм власності, в частині, що стосується життєдіяльності міста Києва, та впливає на виконання містом Києвом столичних функцій.

Закон і Бізнес