Закон і Бізнес


У НПУ роз’яснили процедуру оформлення спадщини


16.10.2018 11:18
110877

Підготовка до кінцевого етапу оформлення спадкових прав, тобто до видачі свідоцтва про право на спадщину, передбачає збір великої кількості інформації щодо спадкового майна від різних установ, включаючи БТІ, Держземагентство, Пенсійний фонд, податкову, оцінювачів. І це не вичерпний перелік.


Як повідомили «ЗіБ» в прес-службі Нотаріальної палати України, перед тим, як спадкоємець виявить бажання оформити свої спадкові права необхідно:

- по-перше, отримати всі необхідні запити;

- по-друге, у разі оформлення спадкових прав на житловий будинок або квартиру,з’їздити до районного центру в БТІ (замовити необхідні документи, а згодом приїхати ще раз і вже їх забрати), при цьому надання таких послуг теж досить дороговартісне;

- по-третє, у разі оформлення спадкових прав на земельну ділянку особі потрібно буде сходити в Держземагентство, замовити витяги з ДЗК на земельні ділянки померлого.

А в більшості випадків, перед тим, як землю внесуть до ДЗК, ще й необхідно виготовити технічну документацію на кожну земельну ділянку. У свою чергу, технічну документацію роблять приватні землевпорядні організації,І надання таких послуг також є досить довготривалим та вартісним;

- по-четверте, для дарування (у разі нарахування держмита), а іноді — для оформлення спадщини, необхідно зробити оцінку, яку проводять приватні оцінщики і яка нині є досить вартісною послугою;

- по-п’яте, аби підтвердити родинні відносини, у більшості випадків селянину необхідно знову-таки з’їздити до районного центру, де знаходиться відділ ДРАЦС, для отримання повторних свідоцтв чи звернутись до суду для встановлення факту родинних відносин.

Тому у НПУ зазначають, що оформлення будь-яких спадкових прав — це дуже складний, багатоетапний та доволі тривалий у часі процес, який навіть у сьогоднішніх реаліях не залежить від волі нотаріуса.