Закон і Бізнес


Процедуру добору приватних виконавців оскаржили до суду


11.04.2017 10:16
6583

Результати добору приватних виконавців, а відтак і всю реформу виконавчої служби може бути заблоковано через невідповідність закону актів Мінюсту, які, крім іншого, також несуть значні корупційні ризики.


У цьому переконані кандидати у приватні виконавці керуючий партнер юрфірми «Аріо» Олексій Воронько та юрист Павло Коцюбинський, які подали відповідний позов до Мін’юсту. Справу розглядатиме Окружний адміністративний суд Києва, передає «Закон і Бізнес».

На думку юристів, Мін'юст, ухваливши Порядок допуску до професії приватного виконавця (наказ від 25.10.2016 №3053/5), порушив Конституцію та закони України.

Так, відповідно із Законом «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень та рішень інших органів» кваліфікаційний іспит для майбутніх виконавців має проводитися шляхом автоматизованого анонімного тестування особи, яка виявила намір здійснювати діяльність приватного виконавця.

Але на кваліфікаційному іспиті міністерством було запроваджено блок питань, які не є автоматизованим анонімним тестуванням. «Чиновники Мін'юсту додали до тестових завдань практичне завдання, а саме - надання ґрунтовної відповіді та за необхідності складання проекту процесуального документа. При цьому оцінювати виконання практичного завдання буде не автоматизована система, а Кваліфікаційна комісія Мін'юсту. Це є прямим корупційним ризиком», - пояснив П.Коцюбинський.

Оскільки перевірка практичних знань та навичок справді є необхідним етапом відбору приватних виконавців, в цій частині, на думку юристів, Мін’юстом може бути застосована вже перевірена практикою система допуску до професії приватних нотаріусів, де практичні знання перевіряються також в тестовому режимі.

Позивачі звертають увагу ще на одну перепону - перевірку офісу майбутніх приватних виконавців, передбачену Положенням про офіс приватного виконавця (наказ від 15.11.2016 №3238/5).

«Положення виписане таким чином, що офіс приватного виконавця, який можна перевіряти у ще не працюючого виконавця, перетворився на інструмент впливу. Тепер це фактично «квиток», за яким чиновники вирішуватимуть, пускати чи не пускати того чи іншого кандидата до професії, - пояснив О.Воронько. - І все це - попри те, що Закон чітко каже: перевіряти можна тільки працюючих приватних виконавців».

«Міністерство юстиції заклало «корупційну бомбу» під реформу виконавчої служби, і зворотній відлік вже запущено. Чи буде вибух - залежить тільки від Мін’юсту. Своїм позовом ми хочемо допомогти чиновникам знешкодити вибухівку доки не пізно», - резюмував він.

Закон і Бізнес