Закон і Бізнес


У Бродського пояснили, чому не можна ліквідувати Держпідприємництво


08.05.2014 13:26
3207

Ліквідація Державної служби України з питань регуляторної політики та підприємництва призведе до прийняття регуляторних актів, що матимуть негативні соціально-економічні наслідки.


Так у відомстві виданню «Закон і Бізнес» прокоментували нещодавно оприлюднену інформацію про підготовлене у Кабміні рішення про ліквідацію Держпідприємництва, яке має бути реалізоване вже наступного тижня.

З початку 2014 року до Держпідприємництва надійшло 450 проектів регуляторних актів.

Практично кожен третій проект, за результатами опрацювання,  визнаний таким, що може мати негативний вплив не лише на економічне становище  держави, але й спровокувати соціальний  вибух.

Для прикладу, Службою було відмовлено в погодженні законопроекту "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечності харчових продуктів". Ним передбачалось, що видавати ветеринарні документи зможуть не лише  держоргани, але й приватні структури, а це  могло призвести до необґрунтованого збільшення  цін за видачу  документів та послаблення державного контролю у сфері якості харчових продуктів.

Не мало важливою була відмова від погодження проекту постанови КМУ «Питання реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання  цін на препарати  інсуліну»,  яким передбачалась   відміна референтного ціноутворення на препарати інсуліну. Однак референтне  ціноутворення  дозволяє знизити вартість  на препарати  інсуліну до 21%.

Всі рішення приймалися за результатами круглих столів та нарад за участю громадських організацій, суб’єктів господарювання та ЦОВВ. Що дозволило запровадити дієві механізми державного регулювання підприємницького середовища з урахуванням вимог європейського законодавства та політики Уряду.

З початку ж створення Держпідприємництва було прийнято близько 30 рішень про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики

За результатами здійснених експертиз регуляторних актів ЦОВВ виявлено низку порушень вимог законодавства, зокрема:

запроваджених протиправних механізмів державного регулювання підприємницької діяльності;

наявність у нормативних актах можливих корупційних схем, застарілих механізмів державного регулювання;

запроваджених нічим не передбачених дозвільних документів, процедур погодження, експертиз;

закріплення за державними підприємствами невластивих їм функціональних повноважень, які, виходячи зі звернень бізнесу, на практиці мають негативний вплив на підприємницьку діяльність тощо.

Частину з них було визнано такими, що втратили чинність, щодо інших внесено зміни.