Закон і Бізнес


Іспанські аристократи сдають в оредну совї маєтки


№6 (1045) 04.02—10.02.2012
Віктор ЧЕРЕЦЬКИЙ
2539

Економічні проблеми в Іспанії: банкрутство підприємств, безробіття, зростання цін і податків — торкнулися всіх шарів суспільства. Іспанські гранди — герцоги, графи й маркізи — не виняток, оскільки земля й нерухомість, якими володіють представники знаті й на яких століттями грунтувався їхній добробут, останніми роками є практично неприбутковими. Найпоширеніший вид бізнесу серед аристократів — оренда або продаж фамільної нерухомості, використання свого імені у сфері маркетингу.


Титулована спекуляція

 В Іспанії приблизно 2,3 тис. титулованих родів. Найзнатніший і багатший рід очолює 86-річна герцогиня Каетана де Альба. Її статок оцінюють майже в €600 млн. Герцогині належать 34 тис. га землі, а також 13 замків і палаців. Проте в неї 7 дорослих дітей, запити котрих весь час ростуть, тоді як доходи від маєтків постійно зменшуються. Що стосується палаців і замків, то до цього часу вони приносили тільки  збитки. Адже ці споруди є історичною спадщиною Іспанії, тому згідно з законом К. де Альба змушена їх постійно ремонтувати, щоб підтримувати в зразковому стані.

І ось у січні цього року в пресі з’явилися оголошення про те, що герцогиня здає для організації вечірок палац «Лірія» в Мадриді, який вважається «молодшим братом» королівського палацу «Орієнте». Правда, ціна в оголошеннях не була вказана — її узгоджують у кожному конкретному випадку. Адже в палаці, побудованому в кінці XVIII століття, близько 200 спалень, кабінетів і будуарів, 26 зал і салонів. Його стіни прикрашають роботи великих майстрів живопису.

 Замок з привидами — на продаж

 В іспанській пресі з’явилося безліч оголошень про продаж палаців і замків. Згадуються й імена господарів — герцогів і графів. В одній з провінцій на північному заході країни продається навіть невелика фортеця з привидами, як написано в оголошенні. Нинішні її власники — аристократи, чиє прізвище не вказується, просять за таку унікальну нерухомість €4 млн.

У провінції на південному сході Іспанії всього за €21 тис. недавно було продано невеликий замок. Правда, у ньому придатні для житла лише 65 м2, все інше — руїни. А ось в селищі Альмагро, у центрі країни, продається палац благородних дворян-ідальго, побудований ще в ті часи, коли цими місцями нібито подорожував Дон Кіхот. Вартість палацу становить €450 тис.

 На службі в маркетингу

 В епоху кризи відомі фірми частенько використовують представників вищого стану з рекламною метою. Аристократи за гонорар грають роль весільних генералів на різних святах. Причому на цьому в Іспанії досягають успіху не лише місцеві аристократи.

Наприклад, французька принцеса Беатріс Орлеанська рекламує в Іспанії косметичні препарати й дає уроки етикету. Інша європейська аристократка, графиня Гунілла фон Бісмарк-Шенхаузен, організовує святкові вечірки для обраної публіки, в основному іноземців, на найвідомішому іспанському курорті — Марбельє. А в Мадриді власники одного з ресторанів постійно запрошують безкоштовно повечеряти ерцгерцога, котрий тут мешкає, з метою реклами закладу.

«Немецкая волна»