Закон і Бізнес


Відкрите небо

Польоти без обмежень покращать стан авіаринку


Україна і світ, №37 (972) 11.09—17.09.2010
2719

Серед цілей спів¬робітництва між Україною та ЄС у сфері транспорту на 2010 рік проголошено завершення переговорів щодо укладення угоди про Спіль¬ний авіаційний прос¬тір. Єврокомісія намагається прискорити процес двосторонніх переговорів, але навряд чи досягне поставлених на 2010 рік цілей.


Відбулося 5 раундів переговорів з Україною. На 6-му передбачається розробити дорожню карту щодо створення САП, а також віднайти вирішення питання взаємного визнання сторонами сертифікатів та свідоцтв і визначити конкретну дату відкриття ринку.
Проте є низка питань суто практичного характеру, які гальмують процес переговорів. Серед них: заправка пальним та аеронавігаційне обслуговування на території України, що коштують надто дорого, візові бар’єри для українських споживачів тощо.
До того ж, аби «відкрити» своє небо, Україна повинна модернізувати авіаційну галузь відповідно до західних стандартів, додержувати вимог ЄС щодо безпеки. Без досягнення цих цілей Київ не отримає таких задекларованих переваг, як сильніша конкуренція на ринку, розвиток регі¬ональних аеропортів, зростання замовлень на виробництво вітчизняних літаків.
Українській стороні потрібно зрозуміти, що без значних регуляторних покращень авіаційного законодавства, без ефективної діяльності авіаційного сектору українське небо взагалі не матиме перспектив у майбутньому. Тому САП з ЄС може виступити дуже сильним каталізатором стрімких позитивних змін на ринку авіа¬ційних послуг України.