Закон і Бізнес


Бізнес у мережі


№37 (1024) 10.09—16.09.2011
2700

Міністерство юстиції затвердило Порядок державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців через Інтернет. Відповідний наказ підписав міністр юстиції Олександр Лавринович.


Затверджений міністерством порядок установлює загальні принципи подання електронних документів на здійснення державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців із використанням Інтернету. Наказ також регламентує порядок обігу цих документів.

Згідно з наказом, аби зареєструватись, юридична особа чи фізична особа — підприємець має звернутись до державного реєстратора (на сьогодні ці повноваження покладено на Державну реєстраційну службу), який забезпечить заявника доступом до спеціального веб-сайту в Інтернеті. За допомогою веб-сайту можна буде заповнити реєстраційну картку і надати документи, потрібні суб’єктові підприємницької діяльності для реєстрації.

Порядок також передбачає можливість подання необхідних для реєстрації документів через нотаріуса. За таких обставин документи буде засвідчено електронним цифровим підписом нотаріуса.

Згідно з наказом Мін’юсту державний реєстратор зобов’язаний двічі на день перевіряти надходження нових заяв на здійснення реєстрації. При цьому заявникові автоматично надходитиме повідомлення, що підтверджуватиме факт одержання державним реєстратором заяви.

Проходження і розгляд поданих документів також можна буде відстежувати в Інтернеті через указаний сайт.

У разі відмови в здійсненні державної реєстрації заявника буде повідом­лено про це в електронній формі, а також на папері — не пізніше трьох робочих днів від дня одержання заяви. У разі реєстрації замовник також отримує документ у електронному вигляді і на папері.

Відповідно до ч.2 ст.7 закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» спеціально уповноважений орган із питань державної реєстрації зобов’язаний затвердити порядок подання й обігу електронних документів під час реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців. Відповідні зміни було ухвалено 19.10.2010.

Державну реєстраційну службу було утворено у зв’язку з реформуванням системи центральних органів виконавчої влади відповідно до указу Президента від 9.12.2010 №1085 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади».