Закон і Бізнес


Інноваційна стратегія

У ДСАУ шукали, як поставити сучасні технології на службу Феміді


№40 (1130) 05.10—11.10.2013
3227

Як за допомогою сучасних технологій покращити ефективність роботи суду, з’ясовували керівники підгруп постійно діючої робочої групи з питань інновацій Державної судової адміністрації. Серед першочергових завдань — подальший розвиток системи «Електронний суд», удосконалення статзвітності, наповнення веб-сторінок додатковою інформацією, а також проведення нових анкетувань і створення прес-центру.


Голова ДСАУ Руслан Кирилюк, відкриваючи засідання, відзначив, що робоча група працює вже протягом 2 років, має низку виконаних завдань та запроваджених інновацій, проте ще багато чого залишається невирішеним. «Маємо чимало завдань попереду, та пам’ятаймо, що інновації повин­ні приносити користь», — відзначив Р.Кирилюк.

Найважливішим результатом роботи назвав запровадження системи «Електронний суд» в.о. керівника підгрупи зі створення та впровадження концепції автоматизації судової влади, питань оптимізації ЄДРСР та питань оновлення функціональної КП ДЗС Володимир Калуга. Наразі введено в експлуатацію близько 4 тис. електрон­них адрес, що належать як фізичним, так і юридичним особам. За допомогою системи надіслано більш ніж 6 тис. документів. Система СМС-повісток наразі використовується в 35 пілотних судах, а з 1 жовтня 2013 року вона запрацює в усіх місцевих загальних та апеляційних судах.

Також, за словам В.Калуги, на веб-сторінках судів установлено календар розгляду судових справ, а до кінця року буде розміщено календар оголошень про банкрутство, а також календар проведення сеансів відеоконференцзв’язку.

Керівник підгрупи з удосконалення системи статистики, діловодства, документообігу та архівної роботи Андрій Малеєв повідомив, що вже створено методику оцінювання роботи працівників апарату, триває робота над розробленням методик оцінювання якості роботи суду та напрямів діяльності помічника судді апеляційного суду. Також А.Малеєв повідомив про необхідність виробити єдиний підхід до розроблення нових формулярів статистичної звітності. Адже є розбіжності в зборі даних ДСАУ та вищими судами. «Статистичні вимоги мають бути більш сталими, аби розуміти, чи впливають ці показники на якість роботи», — відзначив керівник підгрупи.

Керівник підгрупи з упровадження Стратегічного плану розвитку судової влади України на 2013—2015 роки Юлія Седик розповіла про напрями он-лайн-опитувань: щодо інформаційного змісту веб-порталу судової влади та якості роботи судів. За її інформацією, до початку жовтня буде погоджено анкету, яка міститиме 15 запитань. Попередньо визначено, що опитування щодо якості роботи судів проводитиметься на сторінках 7 судів веб-порталу судової влади, в той час як опитування стосовно самого порталу буде загальнонаціональним.

Своєю чергою керівник підгрупи з розроблення та впровадження єдиної інформаційної політики судової влади Олена Ігнатченко презентувала проект концепції зі створення прес-центру судової влади. Учасники засідання обговорили перспективи створення такого прес-центру та висловили побажання щодо його майбутньої діяльності.

Наступне засідання постійно діючої робочої групи ДСАУ з питань інновацій заплановане на початок листопада цього року.

 

Пряма мова

ЮЛІЯ СЕДИК, радник голови Державної судової адміністрації, експерт з питань адміністрування суду

— Онлайн-опитування «Оцінка змісту веб-порталу «Судова влада України» з боку користувачів» має на меті сприяти розробленню ефективних рекомендацій щодо вдосконалення роботи веб-порталу. Вже сьогодні цей портал займає одне з чільних місць (друге) щодо відвідування серед веб-сайтів урядових структур. Проте нам необхідний інформаційний ресурс, який стане в пригоді всім категоріям користувачів: адвокатам, суддям, працівникам судів, журналістам, учасникам судового процесу, іншим громадянам. Анкета міститиме невелику кількість запитань для респондентів (скажімо, за якою інформацією вони найчастіше звертаються до веб-порталу), а також пропозиції оцінити за відповідними показниками роботу ресурсу (легкість щодо пошуку інформації, її пов­нота, дизайн тощо) або висловити свої побажання щодо її вдосконалення.

Опитування щодо якості роботи судів є ще більшою мірою пілотним, оскільки необхідно насамперед з’ясувати, чи готові громадяни відповідально поставитися до можливості анонімно оцінити роботу судів. Це залежить і від рівня правової культури, і від рівня активності громадян. Тому це опитування проводитиметься в першу чергу щодо тих судів, де вже здійснювалося таке анкетування за допомогою карток громадянського звітування. Питання анкети будуть корелюватися з тими, які раніше ставили волонтери, і це дасть можливість порівняти оцінки. За результатами пілотного опитування буде вирішено: поширити таку практику на всі суди чи все ж таки повернутися до більш традиційної — безпосередніх інтерв’ю. Анонімність забезпечується в обох випадках, проте в присутності волонтерів, інших людей ми, як правило, намагаємося бути об’єктивними й адекватними у своїх оцінках. Сподіваюся, ці якості будуть збережені й під час он-лайн-опитувань.