Закон і Бізнес


Ліквідація «абсурдних проектів»


С.Ківалов: «Абсурдним ініціативам не місце в парламенті».

№28 (1015) 09.07—15.07.2011
Марина БОЙКО
2683

Парламентський Комітет з питань правосуддя закрив «восьмий сезон». На останньому засіданні, яке відбулося 6 липня і тривало не більш ніж годину, народні обранці розраховувались з боргами: розглядали законопроекти, які залежалися в комітеті і втратили свою актуальність.


Так, парламентарії відхилили проекти про визнання деяких законів (зокрема «Про судоустрій і статус суддів», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо недопущення зловживань правом на оскарження») такими, що втратили чинність. Хоча автори проектів хотіли «привести законодавство у відповідність до конституційних вимог», однак, на думку комітету, вони обрали неправильний спосіб.

Також нардепи «позбулися» проектів постанов, які на сьогодні втратили значення: про звільнення людей у мантіях за порушення присяги, забезпечення законності розгляду спорів, пов’язаних з виборами Президента.

Проте найбільше часу на зібранні приділили концептуальним законодавчим «продуктам». Так, комітет пропонує прийняти за основу проект №8736, який передбачає вдосконалення адмінсудочинства (коригування деяких процедур і строків). Також нардепи заповнювали прогалини в законодавстві. В акті «Про судоустрій і статус суддів» видатки на утримання храмів Феміди віднесено до захищених, однак у Бюджетному кодексі цієї норми немає. Отже, це потрібно виправити.

Жоден із присутніх не залишився байдужим до проекту постанови про недопущення упередженого та вибіркового правосуддя при розгляді кримінальних справ, порушених відносно Юрія Луценка та Юлії Тимошенко, автор якого — нардеп Арсеній Яценюк. Голова комітету Сергій Ківалов назвав цей документ «шедевром політико-правового нігілізму».

«Ці особи розгорнули потужну інформаційну кампанію проти судової влади, метою якої є підірвати довіру громадян до правосуддя. Питання надто заполітизоване. Я запрошував Арсенія Петровича на засідання, однак він тільки розвів руками», — зазначив С.Ківалов.

Парламентарі «смакували» кожен пункт «витвору» А.Яценюка. Так, у пп.1—2 пропонувалося заслухати на пленарному засіданні Верховної Ради звіт представника Генпрокуратури та інформацію голови Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ Леоніда Фесенка щодо забезпечення законності та неупередженості при розгляді справ згаданих осіб.

«Очільник ВСС не є учасником чи спостерігачем цього процесу, не має жодних наглядових повноважень. У нас немає судового контролю вищої інстанції над нижчою. Якщо голова суду дозволить собі висловлювати будь-яке ставлення до процесу, це буде неправильно. Він не має на це права. Це абсурд», — підкреслив голова комітету.

Третім пунктом пропонувалося звернутися до Вищої ради юстиції, аби та ініціювала перевірку дотримання служителями Феміди з Печерського райсуду м.Києва вимог законності при розгляді згаданих справ. А ще ВР повинна дати політико-правову оцінку діям людей у мантіях при здійсненні правосуддя в кримінальних справах. «Це було б пряме втручання органів законодавчої влади у правосуддя», — зазначив С.Ківалов.

А от серед очікуваних соціально-економічних наслідків прийняття постанови — «забезпечення кожному громадянину права на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією; гарантування кожному захисту його прав, свобод та законних інтересів незалежним і безстороннім судом». Комітет, звичайно ж, вніс пропозицію відхилити цей документ.