Закон і Бізнес


Адекватний розподіл

Чітке визначення функцій удосконалить управлінську вертикаль


Банки і клієнти, №13 (1000) 26.03—01.04.2011
2509

Асоціація «Україн¬ський Кредитно-Банківський Союз» направила до Верховної Ради пропозиції та зауваження до проекту «Про внесення змін до Закону України «Про банки і банківську діяльність» щодо визначення особливостей корпоративного управління у банках» (№6545), який на цей час готується комітетами ВР з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики до другого читання.


УКБС уважає, що документ потребує суттєвого доопрацювання, оскільки містить недосконалі формулювання, неоднозначні тлумачення, які можуть призвести до невиправданих ускладнень у роботі банків¬ської системи, зокрема й державних фінансових установ.
Представники банківської спільноти наголосили на недоцільності надання раді банку виключних повноважень щодо прийняття рішень з питань, які належать до оперативного управління установою. Йдеться про:
- затвердження внутрішніх положень про структурні підрозділи банку;
- прийняття рішення щодо створення дочірніх підприємств та участі в них, їх реорганізації та лік¬відації;
- створення філій і представництв банку;
- забезпечення своєчасного надання (опублікування) банком достовірної інформації щодо своєї діяльності.
УКБС уважає, що зазначені функції повинні виконуватися правлінням банку для забезпечення оперативності й ефективності їх реалізації. Крім того, на думку асоціації, нові вимоги до освіти керівників фінустанов, зазначені в законопроекті №6545, не повинні поширюватися на вже призначених топ-менеджерів і членів ради. Адже встановлення інакших чи додаткових вимог до вже призначених керівників банку вимагатиме їх заміни на керівних посадах, що є необгрунтованим та недоцільним.
УКБС запропонував доповнити законопроект за¬стереженням, що банк при поданні інформації про засідання його ради повинен мати право не зазначати відомостей, в яких міститься комерційна таємниця (наприклад щодо обговорюваної стратегії розвитку, запровадження нових банківських продуктів та ін.). Адже, за ст.36 Господарського кодексу, відомості, пов’язані з управлінням, фінансовою та іншою діяльністю суб’єкта господарювання, можуть бути визнані його комерційною таємницею.
Перераховані зауваження свідчать про необхідність доопрацювання законопроекту з урахуванням розроблених Базельським комітетом принципів ефективного банківського нагляду. Вони були взяті за основу під час аналізу законодавчої ініціативи та підготовки УКБС відповідних пропозицій, оскільки давно вже стали стандартами надійного регулювання фінансових систем розвинених європейських країн.
«Урахування позиції нашого об’єднання щодо проекту закону з корпоративного управління дозволить удосконалити банківську вертикаль за допомогою визначення чітких функцій виборних та призначених органів для адекватного розподілу відповідальності між радою, правлінням та іншими керівними структурами банку», — зазначила генеральний директор УКБС Галина Оліфер.
За її словами, саме для цього потрібні чіткі де¬фініції, відсутність правових колізій та неоднозначного тлумачення термінів, а також від¬повідність документа національному та міжнародному законодавству.