Закон і Бізнес


На ринку електромобілів йде зміна лідера: хто тіснить Tesla?


Стенд компанії BYD на автосалоні у Мюнхені у вересні 2023 року.

05.01.2024 16:33
2027

На глобальному ринку електромобілів намітилася зміна багаторічного лідера. За підсумками 2023 найбільшим виробником знову стала Tesla. Але цього виявилося замало для стримування головного конкурента.


В останні три місяці минулого року вперше вирвалася вперед китайська компанія BYD. Тож у 2024 році вона має всі шанси захопити лідерство на магістральному напрямі розвитку світового автопрому і надовго закріпитися на першому місці, пише DW.

Втім, за сумарними розмірами збуту компанія з міста Шеньчжень поблизу Гонконгу і так уже випередила корпорацію з техаського Остіна. Адже BYDBuild Your Dreams», «Побудуй свої мрії») випускає не тільки електромобілі, але також і плагін-гібриди, що поєднують електромотор і акумуляторну батарею, яка заряджається від мережі, з двигуном внутрішнього згоряння.

Якщо ж взяти тільки електромобілі (Battery Electric Vehicle, BEV), які і вважаються найбільш перспективним напрямом в автобудуванні, то Tesla продала в 2023 році 1,8 млн одиниць, а BYD — 1,6 млн., хоча загальний збут перевищив у китайської компанії 3 млн легкових машин.

У 4 кварталі 2023 року Tesla встановила фірмовий рекорд, передавши покупцям у всьому світі 484,5 тис. електромобілів, тим самим перевищивши прогнози автоекспертів. Однак клієнти BYD за той же період отримали 526,4 тис. BEV, до того ж — ще понад 400 тис. плагін-гібридів.

Отже, китайська компанія наприкінці минулого року вийшла на перше місце серед найбільших виробників електромобілів і тепер, швидше за все, ним уже не поступиться. На це вказують і темпи зростання продажів. У Tesla вони становили минулого року 38%, у той же час у BYD сумарний збут зріс на 62%. А цього року компанія Ілона Маска планує продати 2,2 млн електромобілів, що означало б уповільнення річного зростання до (як і раніше, дуже вражаючих) 22%.

У той же час BYD оголосила про будівництво першого європейського заводу в угорському місті Сегед, представивши це як «важливий крок на шляху до зеленої мобільності в Європі». Компанія вже виготовляє в Угорщині електричні автобуси. Подробиці про розміри нового підприємства поки не повідомлялися, але експерти виходять з того, що його потужність може становити 200 тис. електромобілів на рік і що це стане однією з найбільших іноземних інвестицій в історії країни.

DW