В Амстердамі велосипедів більше, ніж мешканців, і велосипедисти є ключовим елементом у міському плануванні.
В Амстердамі головні — велосипедисти. Тому місто провело експеримент, залишивши багатьох мешканців без звичного засобу пересування — авто. Раді багато хто, але не всі.
Влітку цього року муніципалітет закрив для автомобілів одну із головних транспортних артерій міста. Шеститижневий експеримент призвів до хаосу та розділив думки мешканців, пише «Закон і Бізнес» із посиланням на Euronews.
Для мерії міста зниження автомобільного трафіку — пріоритет. Починаючи з 2019 року муніципалітет взяв курс на скорочення кількості місць для паркування, оскільки бореться за простір.
Віце-мер Амстердама Мелані Тер Хорст пояснює: «У нас не вистачає місця для всіх бажаючих потрапити з пункту А до пункту Б. Тож нам потрібно звільнити майданчики для велосипедистів та пішоходів». А оскільки автомобілі займають багато місця, у мерії прагнуть скоротити трафік, надавши більше свободи для велосипедистів та пішоходів.
Пересадити людей на екотранспорт — півсправи. Ще одна проблема, яка, можливо, поки не дійшла до інших міст, де паркувати всі ці велосипеди. Спочатку їх дозволяли паркувати скрізь, але це створювало проблеми у громадських місцях, тому зараз місцева влада створює безліч підземних парковок для велосипедів.
Найсвіжіший приклад: підводний гараж, розрахований на 7000 велосипедів. Він — за два кроки від центральної станції, через яку щодня проходять до 200 тис. осіб. Люди приїжджають сюди різними видами транспорту, половина — велосипедами.
Місто сподівається, що подібний проект допоможе вирішити проблему дефіциту місць.