Закон і Бізнес


За мировий асфальт

Міністр порадив водіям скаржитися на даішників заради порядку


Влада і закон, №7 (994) 12.02—18.02.2011
2804

Керівник МВС Анатолій Могильов може дати фору багатьом політикам за кількістю резонансних заяв. На минулому тижні міністр порадував водіїв повідомленням про можливу відміну довіреностей на керування транспортними засобами.


Альтернативний варіант

За результатами наради з керівниками під¬розділів ДАІ з питань до¬тримання законності під час несення служби відбувся брифінг, на якому А.Могильов запевнив, що є прихильником того, аби від¬мінити всі довіреності. При цьому він пояснив, що альтернативою може стати звернення власника транспортного засобу із заявою в ДАІ, в якій буде вказано, хто, крім нього, може керувати його авто.
За словами міністра, таку заяву людина може принести особисто в ДАІ або, нотаріально завіривши, відіслати поштою, а співробітники автоінспекції впродовж доби повинні будуть занести відомості, вказані в заяві, до бази даних.
На думку А.Могильова, це значно полегшить оформ¬лення документів і в разі потреби будь-який співробітник ДАІ зможе впродовж кількох хвилин перевірити в базі, чи на законних підставах та або інша людина керує чужим транспортним засобом.
Також він зауважив, що згідно з підписаними домов¬леностями між Україною і Євросоюзом необхідно врегулювати питання максимального терміну дії посвідчення водія. За словами А.Могильова, в біль¬шості країн Євросоюзу такий термін обмежується 10 роками. «У нас же це може бути і 5 років, і 10, і 15, і 20. Це треба вирішувати», — сказав міністр.

Посилення відповідальності

Також МВС уважає за необхідне позбавляти водіїв прав за керування в нетверезому стані. «Санкція має бути безальтернативна за керування в нетверезому стані — тільки позбавлення водійського посвідчення», — сказав А.Могильов. За його словами, нині навіть високі штрафи за це правопорушення не лякають шоферів.
Також міністр уважає за необхідне посилити адмі¬ністративну відповідаль¬ність за невикористання ременів безпеки. На його думку, рівень смертності на дорогах залишається дуже високим, ДТП, зокрема, трапляються і через нехтування в багатьох випадках ременями безпеки. При цьому він не уточнив, який штраф буде передбачено за це порушення.
Чинне законодавство встановлює за керування в нетверезому стані штраф від 2550 до 3400 грн., або позбавлення права керувати транспортним засобом на строк від 1 до 2 років, або громадські роботи на строк від 40 до 50 год., або адміністративний арешт на строк від 7 до 10 діб.

Слово — не горобець

А.Могильов повідомив, що на сьогодні звільнено 7 начальників різних управ¬лінь ДАІ в регіонах. За його словами, цих очільників усунено за «допущені грубі порушення в організації роботи». Урядовець зазначив, що таке рішення було ухвалене за результатами наради з керівниками підрозділів автоінспекції. Зокрема, він зауважив, що на цій нараді було зроблено низку «організаційних виснов¬ків», особливо стосовно спілкування співробітників ДАІ з громадянами.
А.Могильов порадив водіям скаржитися на даіш¬ників, які не вказують причину зупинки транспорт¬ного засобу. «Якщо співробітник ДАІ зупинив машину і не вказав причину, то згідно із законодавством він порушив інструкцію», — наголосив міністр.
Що стосується ставлення інспекторів до людей, то урядовець зауважив: «Треба розуміти: ¬окремі громадяни ціле¬спрямовано провокують спів¬робітників ДАІ. Це факт. Проте я твердо переконаний і довів до відома кожного керівника: якщо людина у формі, вона зобов’¬язана тримати себе в рамках. Вона не може собі дозволити втратити витримку, засмутитися і говорити не зовсім зрозумілі суспільству фрази. Якщо ж людина у формі не може себе стримати або не вміє спілкуватися, то необхідно ставити питання про відповідність її тій посаді, яку вона займає. Хай іде служити в конвойний підрозділ — там з в’язнями взагалі заборонено розмовляти».
На питання журналістів про мажорів на українських дорогах міністр відповів: «На сьогоднішній нараді я вчергове наголосив на тому, що до будь-якого водія, котрий пред’являє посвідчення, що нібито дозволяє йому порушувати правила, має бути дуже жорсткий підхід. Всілякі візитки, «корочки», блатні номери — все це жодним чином не повинно впливати на рішення, яке приймає інспектор. Це моя принципова позиція, і вона давно відома всім керівникам на місцях».

Ірина ЧЕРВ’ЯК