Механізм контролю за виконанням судових рішень, що наразі діє в адміністративному судочинстві, варто поширити ще на 2 види юрисдикції. Це має покращити рівень виконання судових рішень.
Цим обґрунтовує проект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення судового контролю за виконанням судових рішень у господарському і цивільному судочинстві» (№7042) нардеп Денис Маслов. Він нагадує, що за офіційною статистикою Міністерства юстиції, у 2019 році на примусовому виконанні знаходилося вимог на 796,8 млрд грн. Але стягнуто було лише 20,7 млрд грн. Й одним з інструментів, що може допомогти у цій ситуації, є зобов’язання боржників подавати звіти про виконання судового рішення. За аналогією зі ст.382 Кодексу адміністративного судочинства, такі ж норми пропонується включити до ЦПК та ГПК. Утім, пропонується визначити обмежене коло справ, у яких суд застосовуватиме такий захід як звіт. У господарському судочинстві це будуть, зокрема, спори про захист ділової репутації та економічної конкуренції, а також справи немайнового характеру, за умови, що відповідача зобов’язано вчинити певні дії. А в цивільному — спори, що виникають із трудових або сімейних правовідносин; відшкодування шкоди, захист прав споживачів та деякі справи немайнового характеру. При цьому за наслідками розгляду звіту або у разі його неподання суд може накласти на боржника штраф — від 1 до 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (наразі від 2481 до 24810 грн.). Крім того, з наступного дня після набрання такою ухвалою законної сили на суму заборгованості автоматично нараховуватиметься пеня в розмірі 3% річних з урахуванням індексу інфляції.