Закон і Бізнес


Покарання за гринвошинг

Споживачів заборонили вводити в оману зеленим тлом


№3 (1561) 22.01—28.01.2022
2938

Заради просування своєї продукції багато компаній вказує на упаковках, що товари «екологічно чисті». Проте споживач має бути впевненим, що його не обманюють. Але як це перевірити?


У Данії вирішили покласти функцію контролю на самих виробників. Щоб отримати право називати свої продукти екологічними, компанія повинна довести, що її продукт значно менше впливає на навколишнє середовище, ніж аналогічні товари. Для цього доведеться провести експертну оцінку дії продукту протягом усього життєвого циклу.

Якщо з’ясується, що виробник не може документально підтвердити екологічну чистоту своєї продукції, йому доведеться заплатити багатомільйонний штраф.

Також у рекламі заборонено використовувати кольори чи зображення, які справляють враження, що продукція не завдає шкоди природі. Наприклад, додавати на етикетки значки з деревами або навіть фотографувати товари на зеленому тлі.

Заборона на введення в оману споживачів уже діє в Данії довгі роки. Проте наглядові органи не займалися питаннями екологічності товарів, оскільки не мали чітких інструкцій. Тепер органи мають право почати перевірки у випадку, якщо компанію запідозрили в гринвошингу.

Торік 20 європейських екоорганізацій та рухів закликали заборонити рекламуватися компаніям, чиї послуги та продукція пов’язані з використанням вугілля, нафти та інших видів викопного палива. Насамперед ідеться про транспортні компанії, наприклад авіаперевізників або виробників автомобілів. В європейців буде рік, аби підтримати ініціативу.