Порівняльне дослідження переклали українською
.
Електричні велосипеди і самокати, гіроскутери, моноцикли, сигвеї… Розвиток технологій у сукупності із коронавірусними обмеженнями зробив вкрай популярними ці пристрої як в Україні, так і закордоном. Їх стрімке поширення поставило нові виклики у питанні правового регулювання використання цих пристроїв відповідно до правил дорожнього руху. Тож досвід Європи, де вже частково їх вирішили, може стати корисним для запозичення Україною вже існуючих правил і нормативів для мікромобільного транспорту.
Томаш Брандейсько під егідою Парламентського інституту Чеської Республіки провів порівняльне дослідження правового регулювання мікромобільності в таких європейських країнах як Чехія, Данія, Франція, Австрія, Німеччина, Іспанія і Швейцарія. А переклад українською результатів цього дослідження забезпечили адвокати Олексій Зеленцов та Олена Дроздова, передає «Закон і Бізнес».
Жодне законодавство країн світу не було повністю підготовлено до швидкого розвитку мікромобільних транспортних засобів. Втім, питання, які доводиться вирішувати, є спільними для всіх. Серед них, зокрема:
- якими є ознаки мікромобільного електротранспорту (критерії ваги, розмірів, максимальної швидкості та потужності акумуляторних батарей);
- чи дозволяти рух по тротуару, якщо дозволяти, то з якою максимальною швидкістю?
- мінімальний вік користувача;
- наявність (необхідність) спеціальних водійських прав;
- страхування відповідальності;
- потреба у номерних знаках;
- встановлення обов’язкового обладнання (освітлення, гальма, дзвінок).
Відповіді на всі ці питання шукайте у повному тексті документу.